Waarom kan ik tijdens een training beter presteren?

Ik ben 19 jaar en voetbal op een redelijk niveau 2e klasse damens. Maar tijdens de trainingen ben ik altijd zo,n stuk beter als tijdens wedstrijden. Ik leg mezelf vaak te veel druk op hoe komt dit? hoe kan je voorkomen dat je dit doet? mijn plezier neemt namelijk af, ik ben nu ook tijdelijk in het 2e gaan spelen om weer even wat rustiger aan te doen. Heb de laatste tijd ook vaak last van vermoeide en verzuurde benen kan dit allemaal met elkaar te maken hebben?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1.9K

Het beste antwoord

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij heb (ik ben alleen dan een jongen)
Ikzelf had ook dat ik op de trainingen uitblinkte en iedereen rustig voorbij dribbelde zonder enige spanning.. zat er iemand in me rug wanneer de bal op me af werd gepasst.. deed ik rustig een schijnbeweging en ging er langs..
In de wedstrijd liep ik gewoon blind op iemand af met de bal met de hoop dat ik hem voorbij ging.. en ging alles slechter..

Iedereen heeft een bepaalde druk in de wedstrijd.. want "dan moet het gebeuren".

Mij is verteld dat je gewoon lekker moet voetballen en je ding doen.. het is tenslotte voor je plezier.. hoewel je in de wedstrijd toch wil winnen.. Niet nadenken en gewoon lekker voetballen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Klinkt als stress in combinatie met faalangst.
Niet erg, wel heel lastig.
Je zou bij een minder belangrijke westrijd kunnen proberen om het te zien als een training. Bepaalde manoeuvres uitproberen op je tegenstander in plaats van een strijd met je tegenstander. Voel je het verschil?

En praat er over met mensen in je omgeving die je vertrouwt (trainer, leraar, ouder, goede vriend..) want dat je dit alleen bij voetbal hebt...?