Op de site van eredivisie staat dat een speler op amateurbasis bij een eredivisie gekomen is. Wat houd dat in?

Toegevoegd na 46 seconden:
*bij een eredivisieclub

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
1K

Het beste antwoord

Jerry van Ewijk gaat op amateurbasis bij degradant De Graafschap voetballen. De vleugelaanvaller scoorde vorig seizoen nog één keer in twintig competitieduels voor AGOVV Apeldoorn, maar die club wilde niet met hem verder. De twintigjarige vleugelaanvaller is momenteel nog geblesseerd, maar zal zo spoedig mogelijk bij de beloften van De Graafschap aansluiten als hij fit is.

"Jerry mag bij ons eerstde laatste fase van zijn revalidatie doen. Hij sluit dan zo spoedig mogelijk aan en mag ons overtuigen van zijn voetbalkwaliteiten. Die heeft hij zeker laten zien in zijn jaren bij de jeugd van PSV", vertelde technisch directeur Roland Vroomans op de website van De Graafschap.
Dat betekent dus dat hij tijdelijk niet als prof betaald wordt, maar als amateur (geen volledig of helemaal geen loon) daar gaat voetballen en vooral gaat revalideren. Daarna gaat hij daar weer geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje!