kunnen een exgevangene sport Stcihting als ondernemingsvorm beginnen ? kan gemeente moejlijk doen ?

ik ben een ex gedeteneerd en ik wil een spot stichting beginnen en wat centjes verdinen, maar ik ben bang van gemeente,omdat ik had na de detentie een baan gevonden in een horeca zaak,ze willen niet ik daar werk ben en ik neem ontslag anders gemeente bedrijgd mijn baas met zaak vergunning terug te halen !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Wie als ex-gevangene op zoek gaat naar een baan, heeft een probleem. Iemand met een detentieverleden wordt niet zomaar aangenomen. Tegelijkertijd is het vinden van werk bijzonder belangrijk. Het verschaft een inkomen en voorkomt doelloos nietsdoen. Voor veel ex-gevangenen is juist een baan het bewijs dat de resocialisatie slaagt.

De Aansluiting' werkt samen met gevangenissen, werkgevers(-organisaties), uitzend- en reintegratiebureau's, de lokale en landelijke overheid en vermogensfondsen bij het vinden van werk voor ex-gevangenen. Deze samenwerking draagt bij aan een evenwichtige en duurzame maatschappelijke integratie van ex-gevangenen.

Je zou eens contact op kunnen nemen, wat jouw mogelijkheden zijn T: 079 331 05 68
E: info@gevangenenzorg.nl

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Gemeente zal sowieso niet moeilijk doen, maar je moet een Stichting laten inschrijven in het openbare handelsregister van de KvK.
Verder kan je als oprichter of bestuurder van een stichting geen winst uitkeren aan jezelf of aan anderen. Je mag dus wel een stichting met een onderneming hebben, maar zelf mag je niet centjes verdienen uit de winst van de stichting. (Stichting kent een winst-uitkeer verbod)
Daarom kan je het beste een Vennootschap of een BV oprichten. Echter, om een BV op te richten heb je een verklaring nodig die je alleen krijgt bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid. En als je een strafblad hebt krijg je die (waarschijnlijk) niet zomaar.
Daarom kan je (totdat de wetgeving in 2013 wijzigt) beter een 'lege' BV van iemand anders overnemen, want dan heb je die verklaring niet nodig.