Waarom is Griekenland door? En niet Rusland?

Zij hebben allebei 4 punten en Rusland heeft 2 doelpunten voor. Kan iemand mij het uitleggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Het gaat om het doelsaldo van de onderlinge wedstrijden, niet van het totaal. Heel spijtig voor Rusland dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tsjechië eindigde met zes punten als eerste. Griekenland en Rusland kwamen allebei uit op vier punten. Omdat het onderlinge resultaat doorslaggevend is, bleven de Grieken de Russen in de eindstand voor.

http://www.nusport.nl/ek-nieuws/2837136/grieken-sturen-advocaat-huis.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe zit dat dan met de wedstrijd morgen? Als Nederland wint, en Denemarken verliest. Er zijn dan 3 ploegen met een gelijk aantal punten. Onderling resultaat werkt dan niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja wel want als het onderling resultaat evenveel punten gaf gaan ze kijken naar het doelsaldo. Wij moeten dus met meer dan 2 doelpunten meer winnen van Portugal als Duitsland wint van Denemarken. Dus bij 4-2 voor Nl of 2-0.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik snap het nu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap het :D

Andere antwoorden (2)

Dit komt door het totale doelsaldo van die poule. Griekenland heeft in tegenstelling tot rusland, meer punten bijelkaar gesprokkeld in voorafgaande wedstrijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beslissingscriteria
Als er 2 of meerdere teams in hun groep gelijk eindigen op basis van punten, worden de volgende criteria toegepast om hun positie te bepalen:

Hoogste aantal punten verkregen bij de onderlinge wedstrijden tussen de teams;
Doelsaldo verkregen bij de onderlinge wedstrijden tussen de teams (als er meer dan 2 teams gelijk eindigen op basis van punten);
Hoogste aantal gescoorde doelpunten verkregen bij de onderlinge wedstrijden tussen de teams (als er meer dan 2 teams gelijk eindigen op basis van punten):
Mocht er, na het toepassen van criteria 1-3, nog steeds 2 teams gelijk eindigen, dan moeten criteria 1-3 opnieuw worden toegepast tussen deze 2 teams. Staan deze team dan nog steeds gelijk, wordt de positie bepaald door criteria 5-10;
Doelsaldo verkregen bij alle wedstrijden in de groep;
Hoogste aantal gescoorde doelpunten verkregen bij alle wedstrijden in de groep;
Mochten er 2 teams in de laatste groepswedstrijd tegen elkaar spelen, de wedstrijd in een gelijkspel eindigen en de teams gelijk staan op criteria 1-6, spelen deze 2 teams een strafschoppenserie om hun positie te bepalen. Dit geldt niet als er nog een ander team in dezelfde groep gelijk staat met deze 2 teams.
Positie op de UEFA-coëfficiëntenranglijst;
Fair-Playklassement van het toernooi;
Mochten er, na het toepassen van criteria 1-9, nog steeds 2 teams gelijk eindigen, wordt er geloot om de positie te bepalen.