Voetbal spelregelvraag : verdediger neemt vrije bal en scoort in eigen goal, doelpunt ja of nee?

Een verdediger neemt een vrije bal en schiet die richting de keeper. Deze let niet op en de bal rolt in het goal. Wat beslist de scheidsrechter? Goal (of zoals iemand mij zegt, corner??)? Ik kom er niet uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als de bal bij een directe vrije trap in het eigen doel wordt geschoten, wordt dit niet als doelpunt gezien. Het andere team mag dan een hoekschop nemen, tenzij de vrije trap binnen het eigen strafschopgebied werd toegekend. In dit geval dient de vrije trap te worden overgenomen. Als een indirecte vrije schop rechtstreeks in het eigen doel wordt getrapt, wordt een hoekschop toegekend aan de tegenpartij.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_schop

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100