Hoeveel procent van de Nederlanders zijn voetbal fan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan bedoel ik eigenlijk over het hele jaar gezien en niet tijdens een EK of WK.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet je IN je vraag zetten florismma niet als reactie. Je kunt iets aan je vraag toevoegen en zo ziet iedereen dat want het eerste antwoord wat met moeite gegeven is is nu al niets meer waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, dat klopt maar ten eerste zit ik op de goeie vraag app en daar kan ik volgens mij de vraag niet bijstellen. (als het anders is hoor ik het graag) ten tweede is het antwoord voor mij zeker veel waard want er word antwoord gegeven op de vraag zoals hij er staat en ik kan er veel uit opmaken zeker omdat er over voetbal fans gesproken word, ik denk dat het antwoord heel reëel is om het over het jaar gezien te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Totaal niet want er wordt niet meegenomen hoeveel procent van de mensen kijkt naar een gewone sportuitzending gedurende het jaar over voetbal. Dus ergens in januari op zondagavond. Dan nog: wat is een voetbalfan? De één kijkt alleen als zijn cluppie speelt maar interesseert zich niets voor andere wedstrijden en de andere fan is niet voor één club maar wil gewoon alleen voetbal zien. Dan nog de mensen die ALLEEN kijken als oranje IN een EK/WK zit en niet als ze voorrondes spelen en al helemaal niet als nac tegen nec speelt. Kortom: de vraag is absoluut niet te beantwoorden.

Antwoorden (1)

ik ga er maar vanuit dat de nederlandse voetbalfans gisteren nl-denemarken hebben gezien. dat waren er 7.5 miljoen. (er zullen een aantal fans het gemist hebben en een aantal niet-fans gekeken, denk aan vriendengroepen etc, Ik denk dat dat elkaar een beetje opheft. 7.5 miljoen op een bevolking van ongeveer 17 miljoen geeft mij 41%.

Dus een schatting van 40-45% via deze redenatie lijkt mij logisch, maar dat ligt er ook aan hoe je een voetbalfan definieert.

je kan nl. ook kijken hoeveel nederlanders DU-Portugal hebben gekeken, dat waren er 4.6 miljoen. zelfde redenatie als net geeft dan een percentage van 27%.