ik ben 13 kan ik een jaar langer bij de d pupillen [voetbal] blijven?

ik word in januari 14 en mijn vraag is kan ik 1 jaar langer blijven bij de d [voetbal], want ik heb ooit iets gehoord over dat je naar de knvb moet gaan maar ik weet niet precies hoe

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K
Erna55
8 jaar geleden
Heb je dat al aan je trainer gevraagd ?

Het beste antwoord

Bij het jeugdvoetbal is het mogelijk in bepaalde gevallen dispensatie aan te vragen. Verenigingen moeten hiervoor het dispensatieformulier gebruiken. Je mag maximaal een jaar te oud zijn voor de categorie. Als reden kan gegeven worden dat jij wat betreft jouw lengte beter bij de D pupillen past, of je moet een medische indicatie hebben, of het is nodig om het elftal te behouden. En in dat elftal mogen dan maximaal drie dispensatiespelers meedoen.

Dus of jij langer bij D mag blijven hangt van bovenstaande voorwaarden af, en jouw vereniging moet dat officieel aanvragen.
Amadea