wat nou als je dezelfde winnaar van de eredivisie en de knvb beker hebt. hoe moet dat dan met de johan-cruijff schaal? moeten ze dan tegen elkaar?

als de winnaar van de eredivisie, en de winnaar van de knvb beker alle 2 dezelfde club is. wat gebeurt er dan met de johan-cruijff schaal?? je kan niet dezelfde club tegen elkaar laten spelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
24.2K

Antwoorden (4)

De kampioen van de ere divisie speelt de jc schaal tegen de verliezend beker finalist.
De Johan Cruijff schaal is de opening van het seizoen en zal dan ook altijd gespeeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De JC schaal gaat altijd tussen de bekerwinnaar en de kampioen van de eredivisie, maar als een club dus zowel de beker als het kampioenschap wint, dan speelt de kampioen voor de JC schaal tegen de verliezend bekerfinalist!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit geval is de verliezend bekerfinalist de tegenstander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan speelt de kampioen tegen de nummer twee uit de eredivisie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit gebeurde onder andere in 1998, 2002 en 2005. Dus niet zo liegen allemaal mensen.
Hieronder nog wat meer informatie over onze super-cup.