Tellen doelpunten die in play-offs worden gescoord ook nog mee in de Europese topscorersranglijst?

In die lijst worden bv. alle goals in de Spaanse competitie x2 gedaan, en in de Nederlandse x1,5. Tellen de goals die bv. Dost in de play-offs scoort ook mee voor dit klassement?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.9K

Het beste antwoord

Een verrassende vraag, zelfs voor doorgewinterde voetbalfans ! Duimpje omhoog dus ! In de strijd om de Europese topscorertitel tellen alleen de doelpunten, die in de reguliere competitie zijn gescoord. De organisatie van deze titel zocht en zoekt nog steeds na een zo eerlijk mogelijke wijze om de doelpuntenmakers in de diverse Europese competitie met elkaar te kunnen vergelijken. Zij willen dus voorkomen dat de ene competitie uit 26 wedstrijden bestaat en een andere competitie bijvoorbeeld de Nederlandse uit 34 wedstrijden en 4 nacompetitiewedstrijden. In dit voorbeeld zou een Nederlandse spits dan dus bijna 50% meer wedstrijden spelen, dan zijn collega spits in de kortere competitie van 26 duels. Wil Bas Dost een gooi naar de Europese titel doen, dat moet hij er voor zorgen dat hij in 34 competitiewedstrijden niet geschorst of geblesseerd raakt. En natuurlijk een gemiddelde van 1 doelpunt per wedstrijd haalt. In mei zullen wij weten of hij Europees topscorer is geworden.
Zelf ben ik trouwens erg benieuwd of hij in de zomer richting Engeland wordt verkocht. Wordt vast vervolgd ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Europees verbant tellen voor alle spelers (Dus ook Nederlandse spelers) de doelpunten 2X.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt niet. http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_topschutter_van_het_seizoen#1997-heden