Zou het kunnen dat een Islamtisch land het WK voetbal organiseerd?

En wat dan als er anders-gelovige (joodse) landen kwalificeren voor het WK?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (3)

In 2022 wordt het WK gehouden in Qatar, een land waar meer dan driekwart van de bevolking moslim is. Qatar heeft bij het bid om het WK voetbal te organiseren aangegeven dat Israël welkom is, mocht het zich kwalificeren. Dit doen zij ondanks dat men Israël er niet als staat erkend.

Maar, stel dat een land als Iran een WK wil organiseren, dan zal men elk land moeten toelaten die de mogelijkheid heeft zich te plaatsen, dus ook Israël. Als Iran al van tevoren aangeeft dat een land als Israël niet welkom is, lijkt me de kans zéér klein dat ze worden gekozen om het WK te organiseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Qatar WK2022, Ja het kan.
Het land zou dan volgens de rechten van de mens deze anders-gelovige gewoon moeten ontvangen.
Het lijkt mij overigens ook niet dat de FIFA of welke andere mensenrechten organisatie het toestaat dat deze mensen niet in het land worden toegelaten op basis van geloof.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar feit is wel dat Israël in Azië ligt, maar als een Europees land meedoet met de voorrondes. Terwijl Libanon en Syrië voor Azië meedoen. Terwijl ze zowat even dichtbij Europa liggen als Israël.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Rikkierik ......... ..... .... Wat heeft dat met het antwoord te maken.
Ooit 1936 heeft nazi Duitsland de olympische georganiseerd. Iedereen wist toen al wat de gedachtegang van hitler. Hij heeft toen deze spelen gebruikt om zijn politiek te propageren. Roet in het eten kwam er door de 4 gouden medailles van de untermensch en zwarte Jesse Owens. De rest is geschiedenis.
Het zou goed mogelijk zijn dat zo'n landen een beetje water in de wijn doen, om zo de spelen naar zich toe te trekken en zo de propagandamolen voor hun land te laten draaien. Wel zit er dan de kans in dat bepaalde landen de sportevenementen boycotten.
Maar zoals reeds gezegd is er eerst een groot onderzoek naar wat de garantie is in verband met veiligheid en gaan de sportbonden beslissen of het doenbaar is.
Verrassingen zijn altijd mogelijk, zoals de olympische spelen van Munchen
Dus ja het is mogelijk dat een Islamitisch land het wk organiseerd. Maar dan wel onder de voorwaarden van de FIFA en met garanties
Robby BB