Bij een wedstrijd met 4 deelnemers (A B C en D) kan er maar een winnen, dus is de kans voor elk 25%. Van die 4 deelnemers is A favoriet omdat die de meeste vorige wedstrijden ook won. En er is een andere deelnemer (B) die de laatste twee wedstrijden erg goed heeft gespeeld. C wint zelden en D is een nieuwkomer.
Laten we zeggen dat er nu tien mensen zijn die ieder 1 euro inzetten. Zes wedden op A, en vier zetten in op B. Als A wint, zijn er zes mensen die winnen en ze moeten dan 10 euro met elkaar delen. Ze winnen ieder €1,67. Als B wint zijn er vier mensen die 10 euro moeten delen, en ieder wint €2,50.

Als we deze inzet/winst verhouding als odds uitdrukken is dat:
A wint 1,67
B wint 2,50

Maar omdat de bookmaker ook nog wat wil verdienen zijn de odds voor A 1,50 euro en voor B 2,20 euro?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan niet kloppen? Jij gaat er hier vanuit dat de odds na de hand pas worden gemaakt als de inzet binnen is, dat is natuurlijk niet het geval.
Daarbij is het ook niet het geval dat bij een totale inzet van 10 euro er dus ook 10 euro wordt uitgekeerd. (min de administratiekosten van een bookmaker)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou moet ik me woorden toch wat terugnemen sorry. Maar ik doelde ook vooral op het feit dat het niet de enige factoren zijn waarop het wordt berekent. Dan zou live bedden namelijk niet bestaan. http://www.betbrain.com/help-and-support/advanced-secrets/?languageId=nl_NL&attempt=1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij live betting zijn er vooringenomen odds, net zoals iemand voorspelt dat Nederland wint van Costa Rica op basis wat die teams in het verleden gepresteerd hebben, daar zijn historische gegevens van en op basis daarvan worden vooringenomen odd bepaald...