Ik heb ergens gehoord dat dit inderdaad goed is. Met seks maak je een bepaald hormoon aan die het sporten stimuleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de gemiddelde mens is een gezonde hoeveelheid sex juist goed, ook voor sporten. In de topsport echter kan het je energie verlagen, zeker als je daardoor ook niet genoeg slaapt. Daarom raden trainers dit vaak af vlak voor een wedstrijd.
12 jaar geleden
Een wielrenner, die voor een bergétappe, veel en goede sex voor het vertrek bedrijft, zal tijdens deze étappe bergop zeker in de problemen komen. Twee hoogtepunten op één dag zijn teveel van het goede. Want de hormonen niveaus komen lager te staan. Dus is er ook sprake van aanzienlijk minder adrenaline. Dit komt de sportprestatie niet ten goede. Het lichaam komt in een uiterst rustige fase terecht (velen vallen na sex in slaap). Concentratie en spanning nemen af, u bent minder scherp. Dit is natuurlijk niet goed voor het verrichten van sportprestaties !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is dit nooit daadwerkelijk bewezen. het schijnt dat je lichaam positief reageert op sex. dit wordt aan de andere kant ook tegengesproken omdat je er energie door kwijt raakt die je met sporten nodig hebt.