Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je geschorst worden na een gele kaart? (zie uitleg)

Ik bedoel niet als je bijvoorbeeld 3 of 5 gele kaarten hebt en daardoor een schorsing hebt maar een schorsing voor de fout die je maakte.
Als je een rode kaart krijgt, krijg je een schorsing naargelang de 'ernst' van de fout. Maar kan je ook een schorsing krijgen als je een heel erge fout hebt gedaan (die rood verdiende) maar de scheidsrechter gaf geel.

Ik heb het over voetbal (:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, je kunt niet geschorst worden na een gele kaart. De scheidsrechter heeft op dat moment de overtreding beoordeeld als zijnde 'niet rood'. Dat betekend indirect dat de speler geen schorsing boven het hoofd hangt.

In een geval als deze kan de scheidsrechter maar beter niet fluiten voor een overtreding dan wel, aangezien de aanklager betaald voetbal dan alsnog een passende straf kan geven aan de overtreder n.a.v. de camerabeelden. Dit valt dan onder het mom van: de scheids heeft het niet gezien en dus niet kunnen beoordelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal. + als ik het zou kunnen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal waar. +

Andere antwoorden (4)

Lijkt me wel, als een ernstige overtreding onbestraft blijft is het toch ook wel eens gebeurd dat er alsnog een straf volgde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan in principe niet. Maar stel dat je een erg smerige overtreding hebt begaan, maar het is onbestraft gebleven. Dan kan de tuchtcommissie jou aanklagen wegens het onbestrafte incident. Bijvoorbeeld de FA die Luis Suarez heeft aangeklaag wegens racistische opmerkingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan dat niet. Want als de scheids wel geel heeft gegeven, heeft ie het wel gezien. En in dat geval, wil de KNVB, of welke bond dan ook, het vertrouwen in z'n scheidsrechters niet ondermijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan zeker als de beelden daarna terug bekeken worden kunnen ze de gele kaart nog altijd omzetten in rood
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding