Engeland!!!!!Vandaar ook al die Engelse thermen(zie hier onder)
Geschiedenis
Algemeen aangenomen wordt dat de moderne vorm van voetbal ontstaan is in het Verenigd Koninkrijk, wellicht in Engeland. Hier is ook de oudste professionele voetbalclub ter wereld gesticht, Notts County FC. Internationaal ontstonden de Fédération Internationale de Football Association (FIFA) in 1904 en de Union of European Football Associations (UEFA) in 1954 waarvan de laatstgenoemde de wedstrijden om de Champions League en de UEFA-cup organiseert.

Toegevoegd na 2 minuten:
dat van in china klopt een beetje toen was er wel al een balsport maar niet zo als het voetbal wat we nu kennen dat is echt in engeland begonnen door de romijnen zie nog een web site waar dit in te lezen is:

http://www.09387.07br.thinkquest.nl/pagina45.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel voor de info.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
graag gedaan!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje wel voor jou het beste antwoord.

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk in China, na het jaar 200.
Er was daar een soort spel waarbij je achter een leren bal moest dribbelen in een soort wedstrijd.
Ook de Grieken en Romeinen hadden een soort voetbal.
Daar mocht je ook de bal in de handen meedragen, ik ben ervoor dat dit weer wordt ingevoerd.
14 jaar geleden
Een voorloper van voetbal komt uit China en diende daar als een onderdeel van militaire training (circa 400 tot 200 voor Christus dus 2300 jaar geleden) Het huidige voetbal werd omstreeks 1840 op Engelse kostscholen gespeeld en ongeveer 1850 in de eerste versie van de internationale spelregels vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn boek, de geschiedenis van Europa, staat inderdaad Engeland. Het is ontstaan als straatvoetbal in Londen.