Waarom kunnen voetbalclubs spelers kopen, terwijl ze in het rood staan?

Je hoort vaak dat veel clubs heel veel schulden hebben, maar ze kunnen toch gewoon spelers kopen. Is dat niet oneerlijk tegenover clubs die hun financiën wel goed op orde hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Het beste antwoord

De clubs kunnen dan wel in het rood staan maar dan hebben zij een constructie waarvan de waarde van het station en de waarde van de spelers worden meegerekend .
En dan komen zij toch op een positieve balans uit .
En het klopt wel wat je zegt dat het oneerlijk is .
Ik zie het als een competitie vervalsing .
Maar gelukkig valt het in nederland nog mee vergeleken met het buitenland .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tegenover de schulden staan ook allerlei dingen van waarde, zoal een stadion en de spelers. Net zoals jij een huis met hypotheek kan hebben en dan toch geld kan lenen voor een auto.

Is het oneerlijk? Mwa. Niet oneerlijker dan de rest van de wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel oneerlijk, want je hebt er als brave club wel nadeel van(?). Maar zoals de persoon boven mij al zei: als het om geld gaat, is de wereld niet eerlijk.. (dit betekent niet dat dat niet veranderd zou kunnen worden(!))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
net zoals huiseigenaren nieuwe meubels kunnen kopen terwijl ze een hypotheekschuld hebben van een paar ton, het geld wat binnen komt wordt niet allemaal gebruikt om eerst de schuld af te lossen.

,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je niet veel rood staat kan je nog spelers kopen maar als je zo rood staat als feyenoord een tijd geleden stond dan kan je geen spelers meer kopen.