hoeveel geld krijgt, ajax nu , nadat ze kampioen zijn en twente die 2e is?,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (3)

Volgens mij krijgt een kampioen geen extra geld van de KNVB voor het kampioenschap.

Wel levert het een leuk bedrag op voor directe plaatsing voor de Champions League:

Een intervieuw met Munsterman, voorzitter van Twente:
"Maar we lopen zonder directe plaatsing wel 10 miljoen euro mis. Dat doet pijn. Nu moeten we tegen waarschijnlijk exotische ploegen trachten om opnieuw de groepsfase van de Champions League te halen. En deelname aan de Europa League kost alleen maar geld. Het is jammer dat die basis van 10 miljoen euro nu is weggevallen.”"

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/fctwente/9795623/__Munsterman__10_miljoen_doet_pijn__.html?sn=voetbal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kampioenschap levert 7.000.000 op . Tenminste,dat is het bedrag,wat gisteren op Tv werd genoemd ,zodat ik dat als waar beschouw.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt eraan of Twente uiteindelijk ook cl gaat spelen, het nadere bedrag is bij mij niet bekend