72 (penalties na de verlenging niet meegenomen) volgens mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon zomaar een ruwe schatting?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, pool op het werk, maar die ga ik morgen dus even nakijken als ik de andere reacties zo zie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wss mist de EK-finale met 4 doelpunten nog in de telling
Dit EK zijn er 76 goals gemaakt.
60 in de groepsfase, 9 in de kwartfinales, 3 in de halve finales en 4 in de finale.

Toegevoegd na 4 uur:
"De zestien landen kwamen tot 76 doelpunten. Dat is één treffer minder dan tijdens de EK's van 2004 en 2008. Het record uit 2000 (85) blijft daardoor in de boeken staan. Behalve het aantal doelpunten lag ook de hoeveelheid kaarten lager dan op de vorige toernooien."

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/196669_koppers-verbreken-recordaantal-doelpunten-op-een-ek

"Tijdens de 31 wedstrijden van dit EK vielen in totaal 76 doelpunten, eentje minder dan tijdens de vorige twee toernooien in 2008 en 2004. Door de productie in Polen en Oekraïne staat het totaal aantal goals in de EK-historie nu op 579."

http://www.vi.nl/eknieuws/223747/Acht-feiten-over-het-afgesloten-EK-in-Polen-en-Oekraine.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt het zijn er idd 76.
Op nu.nl staat dat er 75 doelpunten zijn gemaakt en dat ze daar 757 schoten voor nodig hadden. Ik heb ze zelf niet meer geteld na de uitschakeling van Holland, dus we moeten er maar vanuit gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om iets preciezer te zijn: Italië schoot het vaakst dit EK (92). Gevolgd door Spanje (86) en Portugal (77).
Powergen
11 jaar geleden
Holland?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En toch zijn het er 76. Ik heb zekerheidshalve alle doelpunten uit alle wedstrijden bij elkaar opgeteld en kom telkens op 76. De reden dat andere sites op een ander aantal uitkomen is volgens mij omdat ze de doelpunten van de verschillende doelpuntenmakers per land bij elkaar optellen.
Probleem is alleen dat Johnson van Engeland niet bij Engeland genoemd is, omdat het doelpunt dat hij maakte een eigen doelpunt is geweest. En aangezien dit eigen doelpunt ook niet door de Zweden is gemaakt, is die daar ook niet bij genoteerd.
Doelpunten
- Totaal aantal doelpunten gescoord tijdens het toernooi: 76
- Gemiddeld aantal doelpunten per wedstrijd: 2,45
- Spanje en Duitsland scoorden gemiddeld het meest, zij scoorden gemiddeld 2 doelpunten per wedstrijd.
- Ierland kreeg gemiddeld de meest doelpunten tegen per wedstrijd, dit waren er 3