hoe komen de supporters aan die grote spanddoeken

Bijv bij een voetbalwedstrijd, zie je echt van die grote spanddoeken! Hoe maken ze die en wat gebeurt er mee als ze niet meer nodig zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

De écht grote doeken gaat via de supportersvereniging of tifosi. Ze lappen met z'n allen geld bij elkaar (of deels betaald uit de contributie voor de SV)

Ontwerpen doen enkele supporters zelf. Natuurlijk wordt dit ontwerp op een klein papiertje uitgewerkt :)

Na goedkeuring zal de schets uitgewerkt worden door een bedrijf of worden ze met veel fanatisme en creativiteit zelf gemaakt.

in de bron een llink naar een site van fanzovoort. Hierin staan bijna alle clubs omschreven en bij vele staan ook foto's van het maken van doeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Toevoeging:
Vak P en D bij Twente zijn ware meesters in het maken van die dingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die maken ze met een supportersclubje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken iemand die ze maakt en dan gaat het ongeveer zo:
-op het doek word eerst een schets gemaakt
-de schets word met een speciale stift ingekleurd
-ze laten hem zien in het stadion
- na de wedstrijd wassen ze het doek met een speciale was waardoor ze weer een wit doek krijgen voor de volgende keer
zo gaat dit dus ongeveer