Waar staan de sterren voor op voetbal shirts?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
19.5K

Antwoorden (7)

dat is het aantal keer dat de ploeg landskampioen geworden is, ajax zit bv tegen de 40 keer (ze hebben nu 3 sterren, van 39 keer kampioen, elke ster is 10 keer kampioen) aan te hikken, alleen wel jammer dat ze dat dit jaar weer niet gaat lukken

Toegevoegd na 1 uur:
sorry voor het te veel eer geven aan ajax, ze zijn nog maar 29 keer kampioen geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zitten op 29 Ajax heeft 2 sterren! Fijne avond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het maar zon feest dat ze al 39x kampioen zijn geworden. Check je antwoord goed! 29x ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, niet goed opgelet, zal niet meer gebeuren, maar toch goed om te weten dat er mensen zijn die wel goed wakker zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad.. die derde ster begint een obsessie te worden.
Voor het aantal tientallen jaren dat ze kampioen zijn geweest. Een ster staat voor 10 maal landskampioen. "Ajax is in totaal 29 maal landskampioen en strijden voor de derde ster op hun shirt" (30 maal landskampioen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het aantal keren dat ze de eufa cup hebben gewonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zouden ze willen
De bovenstaande andwoorden kloppen. De ster mag gedragen worden boven hun logo en mag niet groter zijn dan 2CM doorsnee !

Toegevoegd na 1 minuut:
Andwoord van niek klopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel keer ze landskampioen zijn geworden elke ster staat voor 10 keer dus als je 20 keer landskampioen bent geworden staan er twee sterren op je shirt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de sterren op de shirts in de nationale competitie die voor 10 landstitels gelden, heb je in de "landencompetities" ook sterren.
Voor elke wereldtitel mag het betreffende land een ster op hun shirt voeren.

"Na het winnen van de derde wereldtitel tijdens het WK van 1970 voerde het Brazilië voor het eerst sterren boven het logo. Eén voor elke titel. Na de titel van 1982 ging Italië ook sterren voeren en vanaf dat moment volgden alle landen met een wereldtitel. Uruguay heeft vier in plaats van twee sterren op het shirt staan, omdat zij hun olympische titels van 1924 en 1928 meetellen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_Kampioensster#Wereldtitels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de eredivisie is het geloof ik zo dat
1 ster = tussen de tien en twintig keer kampioen gworden
2 sterren = meer dan twintig minder dan 30
enz