Ingooi doelpunt

Stel dat iemand een bal ver kan ingooien, de bal rechtstreeks in het doel gooit zonder dat iemand de bal raakt. Is het dan een doelpunt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee de bal moet worden aangeraakt(door een teamgenoot of tegenstander)

Gewoon een geldig doelpunt. Er ontstaat echter veel verwarring door verschillende beslissingen van scheidsrechters, maar als de bal in het doel gaat telt het doelpunt. Uitzondering is een indirecte vrije trap die ineens gescoord wordt.

Nee, volgens de regels van de KNVB is het niet toegestaan om rechtstreeks uit een ingooi te scoren. Niet in het doel van de tegenstander en niet in het eigen doel.

Bronnen:
ttp://www.knvb.nl/organisatie/reglementen

Inderdaad je mag niet uit een ingooi in het doel gooien doe je het wel en de bal zit dan telt het niet als een doelpunt.

Volgens de officiele regels niet, maar heb het wel zien gebeuren dat die er zomaar in vliegt. Is afhaneklijk van de scheidsrechter die er bij is. Niet iedereen houdt zich namelijk altijd aan de officiele regels.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100