Ingooi doelpunt

Stel dat iemand een bal ver kan ingooien, de bal rechtstreeks in het doel gooit zonder dat iemand de bal raakt. Is het dan een doelpunt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
3.7K

Het beste antwoord

Nee de bal moet worden aangeraakt(door een teamgenoot of tegenstander)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon een geldig doelpunt. Er ontstaat echter veel verwarring door verschillende beslissingen van scheidsrechters, maar als de bal in het doel gaat telt het doelpunt. Uitzondering is een indirecte vrije trap die ineens gescoord wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, volgens de regels van de KNVB is het niet toegestaan om rechtstreeks uit een ingooi te scoren. Niet in het doel van de tegenstander en niet in het eigen doel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad je mag niet uit een ingooi in het doel gooien doe je het wel en de bal zit dan telt het niet als een doelpunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de officiele regels niet, maar heb het wel zien gebeuren dat die er zomaar in vliegt. Is afhaneklijk van de scheidsrechter die er bij is. Niet iedereen houdt zich namelijk altijd aan de officiele regels.