Kun je met normale voetbalschoenen op kunstgras voetballen? Of is het beter/fijner om speciale voetbalschoenen te kopen?

Ik ga binnenkort voetballen op kunstgras (bijna nieuw), nu heb ik alleen 'normale' voetbalschoenen. Weet iemand (liefst uit ervaring) of je voor kunstgras speciale voetbalschoenen (kleinere noppen) nodig hebt of dat je met gewone noppen ook kan spelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
9K

Het beste antwoord

ik speel zelf voetbal bij een club die alleen maar kunstgras heeft los van het hoofdveld.
je hebt verschillen in kunstgras qua lengte.
bij hockey heb je echt zeer kort kunstgras en dan kan je wel op voetbalschoenen spelen maar dat is niet optimaal.
bij ons is het kunstgras middelmatig lang, maar er zijn ook clubs waarbij het wat langer is.
in beide gevallen kun je gewoon goed op het kunstgras spelen met gewone voetbalschoenen en dat doen de meeste ook gewoon.
er zijn wel mensen die andere schoenen gebruiken maar dat is gewoon een kwestie van wat je zelf het fijnst vind.
het enige wat echt een nadelig iets is van kunstgras is dat het de schoenen sneller slijten.
er zijn tegenwoordig (voetbal)schoenen die daar beter tegen bestemd zijn dus daar zou je wel op kunnen letten en doe vooral geen sliding, is geen pretje op kunstgras.

Toegevoegd na 3 minuten:
los van de stalen noppen, wat hierboven ook in een antwoord wordt aangegeven.
ik heb daar geen ervaring mee maar lijkt mij niet echt optimaal.
maar met gewone noppen is het geen probleem en ik speel er iedere week wel een keer op net zoals bijna alle andere spelers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb gedurende mijn "voetbalcarriere" één keer op kunstgras gevoetbald en dat kon prima op mijn normale voetbalschoenen.

Verder spelen er in de eredivisie maar 2 clubs op kunstgras, dus het lijkt me sterk dat alle spelers van die andere clubs speciaal voor die twee wedstrijden andere schoenen aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die min gaat nergens over van mij een plus + jammer dat ik hem niet kan geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ik heb zo mijn minnaars.
Voor kunstgras heb je speciale schoenen. Er zitten meer noppen op de zool en zijn korter. Als je met normale stalen noppen speelt blijf je als het ware in het stugge kunstgras haken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een hoop verenigingen trainen zelf als op kunstgras zonder dat ze een kunstgras hoofdveld hebben. Zo kunnen ze onder alle weersomstandigheden gewoon trainen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maar dat is niet handig want veel voetballen schoenen zijn van gel gemaakt en als je met goed weet voetbalt dan smelt het een dan gaan al die steentjes in je kleven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor kunstgras heb je schoenen nodig die voor dergelijke ondergrond zijn gemaakt. Voetbalschoenen voor op gras zou ik daarvoor niet gebruiken. Naar verloop van tijd kunnen er daardoor blessures ontstaan.
Onderstaand een leuk artikel over kunstgras VS gewoon gras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan gewoon, maar een extra paar is natuurlijk nooit verkeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voetbal kunstgras is zo gemaakt dat je er met normale voetbalschoenen op kunt spelen. Je moet wel ff je schoenen schoonmaken en idd geen stalen noppen hebben. Bereid je maar voor op heel veel zwarte korreltjes, geloof me ze zitten na de wedstrijd overal!