wat is talent in voetbal?

Wat is talent in voetbal?
Is het aangeboren of trainbaar?
Ik wil heel graag een profvoetballer worden en daarbij heb je veel talent nodig.
Hoe merk je dat je talent hebt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K
Amadea
7 jaar geleden
Ik denk dat jij dat beter uit je hoofd kunt zetten. Je bent om te beginnen al astmatisch en hebt een slechte conditie. Het is meestal een al aangeboren natuurtalent, je kunt je het niet zelf aanleren en een dieet gaat er ook niet bij helpen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jij denkt dat ik het beter uit mijn hoofd moet zetten? Mooi niet!
Ik zal altijd mijn best doen en op één dag zal ik staan waar ik zo graag wil staan. O ja, bedankt voor de reactie
Amadea
7 jaar geleden
Ik schrijf niet 'moet' maar 'kunt'. En dat is om jou voor zware teleurstellingen te behoeden. Mijn neefje droomde toen hij jouw leeftijd had er ook over om topsporter te worden, maar z'n hele omgeving zag al dat hij daar niet genoeg talent voor had. Inmiddels is hij daar zelf ook achter, en richt zich nu op een andere studie.
Castle
7 jaar geleden
Zelfs al ben je een toptalent wil het niet betekenen dat je het ooit gaat maken. Het is vaak een loterij. Desalniettemin is het niet verkeerd om er voor te gaan. Alleen zet niet alles erop en zorg dat je naast dit ook iets hebt om op terug te vallen. Studeer en zorg voor een leuke baan. Heb je geluk dan heb je na je carrière als topspeler dan mogelijkheden. Vergeet niet dat als je iets gaat mankeren waarbij er geen verbetering is dan wordt je afgedankt op den duur. Ook dan is het beter iets achter de hand te hebben.
Erna55
7 jaar geleden
Ik heb je twee dagen geleden vragen gesteld waar je nog geen antwoord op hebt gegeven .
Hoe goed speel je nu ?
Welke positie en welk niveau ?
Wat zegt je trainer ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sorry Erna 55 Ik zit sinds 2 maanden op voetbal
Ik speel als aanvallende middenvelder en ik kan ook als linksbuiten spelen.
Ik scoor wekelijks wel een doelpunt. Ik speel 4e klasse, maar ik ga naar de b2 na dit seizoen, 1e klasse.
Erna55
7 jaar geleden
De trainer ziet je spelen, wij niet.
Wat zegt je trainer ? Ziet hij talent in je ?

Antwoorden (1)

Talent is aangeboren. Door goede begeleiding en veel training kan het tot verdere ontwikkeling worden gebracht.
Als het talent in aanleg niet aanwezig is, zul je ondanks goede begeleiding en veel oefening nooit het topniveau bereiken.

Eigenlijk is het hetzelfde met het vermogen om te leren, om kennis te verwerken. Niet iedereen eindigt op de universiteit (en dat is ook nergens voor nodig).

Toegevoegd na 24 minuten:
En hoe merk je dat je talent hebt? Dat zal vaak door anderen bemerkt worden. Profclubs hebben voetbalscouts voor hen werken die op zoek gaan naar talenten. Als je beter speelt dan een willekeurige andere speler dan je team zegt dat nog niet alles. Maar als je, in welk team of bij welke club dan ook, steeds bij "de besten" hoort, zou enig talent wel aanwezig kunnen zijn.