Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er in het voetbal een spelregel die zegt dat je niet met 2 of meer spelers van de ene partij mag verdedigen op 1 speler van de andere partij?

Tegenwoordig hoor ik het vaak tijdens het spel dat men zegt: hé, met 2 tegen 1, dat mag niet. Soms wordt er dan inderdaad gefloten voor een fout. Maar ik weet helemaal niks over een dergelijke regel. Dus nog eens het voorbeeld: 1 speler van de bv. rode partij heeft de bal, en 2 spelers van bv. de groene partij proberen hem de bal af te nemen. Is dat een fout? Mag er maar één van de twee op degene die de bal heeft afgaan om hem de bal te proberen afnemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
11K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vraag me echt af waarom heeft IEDEREEN een - ??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Al ga je met z'n 11n op m af, als je maar geen overtreding (tackle dus) maakt ..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er geen overtreding word gemaakt is er niks aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang ze niet allebei tegelijk een tackle inzetten, dan mag het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is geen officiële regel. Alleen als je allebei een schouderduw tegelijk inzet of een tackle. hij mag dus niet gesandwiched worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp precies wat je bedoelt.. die regel passen wij ook toe met straatvoetbal.. maar het is geen officiële voetbalregel..
Google eens naar de regels je zult hem er waarschijnlijk niet tussen zien..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is weldegelijk een sPelregel echter dien je dan met twee man GELIJKTIJDIG de tegenstander aan te vallen. Daarom word er zelden voor gefloten. De sPelers vallen vaak net om de buurt aan. De tegenstander aanvallen en slechts heel vlakbij staan is een verschil. De twee spelers moeten echt tegelijk een poging een bal te onderscheppen doen willen ze hiervoor bestraft worden met een overtreding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Maar wel met hockey!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding