Tips om te keepen bij voetbal??

Ik moet voor het eerst keepen omdat we geen keeper hebben. Tips?? Warming-up en wedstrijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2.1K

Antwoorden (5)

Je kan met warming-up je laten in schieten en niet bang zijn voor de bal. Je moet ook naar de bal duiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijke taak bij keepen is coachen van de spelers. De verdediging moet namelijk zorgen dat de bal überhaupt niet bij jou komt en doordat de keeper goed overzicht heeft kan je goede aanwijzingen geven als je ziet dat tegenstanders vrij staan.

Op voorkomblessures staat de volgende tekst voor het inspelen:

" ... Eerst gooien deze spelers vanuit alle richtingen en wisselende afstanden de bal naar je toe, daarna gaan ze van gooien over naar trappen. Hiervoor gebruiken ze eerst binnenkant van de voet, daarna wreef. Bij deze oefeningen is het belangrijk dat je als keeper beweegt, jezelf moet verplaatsen. Als je ‘ingeschoten bent’, kun je ook het vallen en rollen aan de warming-up toevoegen. Dit kun je bijvoorbeeld oefenen door wisselspelers vanaf de flanken ballen te laten trappen en passen. Tot slot gaan de wisselspelers dribbelen en moet je de bal van de voeten plukken...."

In bijgaande video oefeningen van een keepersdag. Misschien kan je hier ook wat mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten zien dat he niet bang bent!!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijk is, nooit risico's nemen. Als je niet zeker bent of een inkomende bal het doel in kan gaan, of dat hij naast vliegt; gewoon pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
warming ups: de bal in achten onder je benen bewegen op een gegeven moment loslaten en naduiken.
-de bal naar voren rollen en in een v de bal pakken
-omhoog gooien bal pakken
om de beurt de bal links rechts laten gooien en duiken(zo snel mogelijk(intensief))
in de match :
in een positie staan dat je de bal altijd kunt pakken
-als op komt moet je hem hebben
-niet altijd in je goaal blijven
enzo van die dingen

Toegevoegd na 3 minuten:
ook altijd naar borstkas trekken
Bronnen: