waarom worden er in godsnaam miljoenen of miljarden uitgegeven, aan een paar voetballers of als het om voetbalzaken gaat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (10)

Mannen (en sommige vrouwen) vinden dat leuk en vraag me niet waarom want ik vind het doodzonde van al dat geld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OMdat er zeer veel mensen op de wereld kijken, en er dus veel geld te verdienen is via reclame met een goed team
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gebeurt niet in godsnaam maar uit naam van sponsors.

Alles draait om commercie. Onder andere de kijkcijfers.
Want al die kijkers zien ook de reclames...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het publiek kijkt het graag. Na een 10-0 snap ik ook niet meer waarom!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen worden er blij van en voelen zich verbonden met elkaar bij grote wedstrijden als het WK. Ook zorgt het voor wat bekendheid voor Nederland in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel: om het geld wat ze met die voetballers verdienen als ze een wedstrijd hebben gewonnen, en het geld dat ze verdienen met alle reclame op hun t-shirts, de kijkcijfers, alle reclame-borden aan de zijkant van het voetbalveld etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een grote sport, en wat groot is is bekend, Voetbal is werekdwijd bekend, Dus een grote markt, er word ook enorm aan verdiend daarom word er zoveel geld in gepompt , voor commercie en bekendheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het lichtelijk overdreven dat er met zo'n grote bedragen gegooid wordt. in veel andere takken van sport die ook bekend zijn is het salaris veel en veel minder. kijk maar naar turnen, badminton, roeien, etc etc etc.
alleen omdat bij voetballen de commercie groter is is er ook meer geld. ik blijf het overdreven vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat met een speler veel geld verdient kan worden.

Kijk naar de transfer van C. Ronaldo.
Er werd volgens mij 96 miljoen voor betaald.
Een shirtje van C. Ronaldo kost een kleine 80 euro.
Binnen het jaar heeft Real Madrid de kosten van de transfer eruit en maken ze dus winst. Alleen al met het verkopen van zijn shirts en dan voetbalt hij nog niet eens mee.
Kijk eens om je heen aankomende zomer (*zucht. Het is pas Oktober*) hoeveel C. Ronaldo's je wel niet ziet lopen.

Er komt veel meer dan alleen voetbal bij kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zit er maffia achter. En zo nog wat van dat soort mannetjes.