wat verdient een sportmasseur bij een voetbalclub ongeveer?

sportmasseur bij een 1e selectie amateur voetbal 3e - 2e klasse, aanwezig op dindsdagavond 3u, donderdagavond 3u en wedstrijden op zondag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
13K

Het beste antwoord

eempje een sportmasseur is helaas geen fysio;) voor fysio is een 4 jarige HBO opleiding nodig en als sportmasseur kun je een curses bij het NGS doen ( MBO nivau 4 ) of kun je bijv. op het CIOS (sportopleiding) dit als keuzevak ( soort van minor) doen. Een fysio werkt dan ook vooral blesure gericht en is bezig met bijv het rehabiliteren van mensen terwijl een sportmasseur 'vaak' prefentief werkt. Beide moeten echter wel verstand hebben van anatomie en fysiologie en dus weet een sportmasseur wel enigsinds wat over het behandelen van SPORTgerichte blessurens en kan deze kleine blesuren behandelingen en eerste hulp wel bieden maar zal hij mij lang durige blesurens als bijv. een kuit ruptuur of schouderdislokatie ( uit de kom ) door moeten sturen naar een fysiotherapeut. Hierdoor verdiend de sportmasseur dus ook minder. Maar om nu vooral duidelijkheid te geven op wat een sportmasseur ongeveer verdiend: Bij sportvereniging is dit afhankelijk van de tak van sport waarin dit word uitgeoefend en de vereniging hier staat dus niet echt een vast bedrag voor! Voor eigen praktijk of behandeling aan huis ( voorij kosten niet meegerekend ) word er gemiddeld tussen de 27,50 en 35 euro gevraagd per behandeling. ( Dit word vaak gerekend per drie kwartier of soms zelfs per half uur! ) een respectievelijk bedrag zou dus zijn 30 euro per drie kwartier omdat deze dan niet te duur is maar wel zekerheid geeft bij de klant van een goede behandeling en niet te goedkoop dat er kan worden gedacht die zal wel niet goed zijn. verder is hier ook meer informatie over te vinden op NGS.nl of google NGS.

Hoop hiermee iets meer duidelijkheid te hebben gegeven en antwoord gegeven te hebben op je vraag.

Toegevoegd na 13 minuten:
Hoeveel kan ik in rekening brengen voor een massage?
Het NGS heeft hiervoor geen richtlijnen opgesteld. Wel is er in het verleden een onderzoek gedaan wat masseurs vragen voor hun diensten. In een prive-praktijk kunt u ongeveer € 35,- per uur vragen, bij een sportvereniging ongeveer € 10,- per uur

bron kijken bij veelgestelde vragen. hoop hiermee nog wat duidelijker antwoord te hebben gegeven op je vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bijna in alle gevallen is dat in die klasse ( 2e - 3e )
vrijwilligerswerk.
Het antwoord op je vraag is, niets , of een onkosten
vergoeding voor gebruikte spullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als sportmasseur ongeveer hetzelfde is als fysiotherapeut, aardig wat. Ik zelf voetbal en heb ook een blessure, mijn fysiotherapeut verzorgt ook het 1e, en die verdient er wel wat mee. Maar hoeveel ? Geen idee.