wat is een periodetitel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
9.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De antwoorden die gegeven zijn kloppen wel, maar voor jullie jongens is het misschien handiger om uit te leggen dat een competitie bestaat uit bepaalde periodes. In die periodes kun je de meeste punten halen. Dan ben je periodekampioen. Sommige competities hebben 2 periodes, sommige 3. Ligt eraan of er tussentijds misschien teams uit de competitie gehaald worden. Je hebt het als team in een bepaalde periode van de competitie het beste gedaan van iedereen. Dat wil niet zeggen dat je 1e staat, maar dat wil wel zeggen dat je de beste bent van die periode! Mocht je kampioen worden, dan vervallen de periodes die je als team zijnde hebt behaald en nemen andere team die over. Zij kunnen dan uitkomen in een nacompetitie om zo eventueel alsnog te promoveren! Hoop dat t beetje duidelijk is uitgelegd voor je!

Antwoorden (3)

De competitie wordt in vieren verdeeld qua tijdsverloop. Per kwart competitie wordt een tabel opgemaakt (een fictieve stand behalve de 1e periode). Wie dan bovenaan staat heeft de periodetitel. Dat kan tijdelijk zijn omdat de club die rechtstreeks promoveert niet met de winnaars van de periodetitels hoeft te strijden om een promotieplaats. En een club kan ook niet meer periodetitels krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een periodetitel is een titel die in de Jupilerleague (de 1e divisie) kan worden verkregen als je na 8 speelronden bovenaan staat, dus de kampioen van die periode bent geworden. Er zijn 32 speelrondes dus 4 (mogen niet dezelfde clubs zijn) periodetitels te vergeven.

Aan het eind van het voetbalseizoen gaan 10 clubs uitmaken welke 2 clubs samen met de al gepromoveerde kampioen uit de jupilerleague het volgende seizoen ook in de eredivie spelen.

Dit wordt bepaald in 3 speelronden waarbij niet alle clubs - waaronder die uit de eredivisie - gelijk instromen. De uiteindelijke winnaars promoveren of blijven (als het een eredivisieclub betreft) in de eredivisie.

De deelnemers zijn: de 4 periodekampioenen samen met de twee voorlaatste clubs (de laatste is gedegradeerd) uit de eredivisie en de 4 hoogst geklasseerde clubs uit de jupilerleague zonder periodetitel.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sorry de nummers 2,3,4 en 5 mogen er ook bij meedoen
Ceeve
10 jaar geleden
dat staat er toch: de 4 hoogst geklasseerde clubs ..............
de periodetitel is een prijs in de jupiler leage (tweede niveau van nederland)
die win je als je in een periode 9/10 speelronden .
zij komen dan samen met de nummer 2,3,4 en 5 van de jupiler leage en de nummer 16 en 17 van de eredivisie (hoogste niveau in nederland) in actie om twee tickets voor de eredivisie