Waarom zien we tenniswedstrijden op tv niet vanaf de lange kant/zijkant net als bij voetballen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tennis

Antwoorden (4)

Tennis kan je beter volgen als je het van bovenaf ziet omdat het zo snel gaat. Anders zie je de hoeken ook niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het overzicht beter. En hoef je ook niet steeds je ogen van links naar rechts te bewegen om de bal te volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord van Platje is goed, met deze toevoeging:
TV heeft slechts een beperkt aantal beelden per seconde:
25 stuks. Als zo een piepklein balletje met een noodvaart horizontaal over je scherm schiet zou je dat volledig ontgaan.
Ook al heb je een 100 of 200 Hz TV ;)
14 jaar geleden
Bij voetbal gaat de bal veel minder vaak van voor naar achter naar het veld. Dit komt mede omdat het veld veel langer is en omdat er niet alleen naar voren maar ook terug word gespeeld. Als je bij tennis, waarbij de kleine bal alleen hard naar voren word gespeeld, van de zijkant filmt dat zal het de kijker doen duizelen van het continu heen en weer gezwaai met de camera waardoor het een heel onrustig en onoverzichtelijk beeld geeft.