Ja dat kan zeker. De hamstrings zitten aan de achtkant van je bovenbeen en bestaan uit drie verschillende spieren. De functie is, onder andere het naar achteren zwaaien van het been. De bilspieren zijn eveneens bij die beweging betrokken. Zwakke bilspieren kunnen hamstringblessures bevorderen. Maar er zijn meer oorzaken denkbaar die tot overbelastingsklachten van de hamstrings kunnen zorgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jazeker, vooral door te sprinten of heel intensief te lopen. Het risico is groot zonder een goede warming-up. Bij rustig joggen/ rustig aan beginnen is het risico veel geringer. Zorg dus voor een goede warming-up en trek na je training vrij snel een warme broek aan.