Klopt het dat het elfstedencommittee besloten heeft dat er een elfstedentocht komt deze week?

Ik krijg net een mailtje dat op het journaal in Nederland deze aankondiging gedaan is. Is dit correcte informatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
1.8K

Antwoorden (7)

Nee, dat is nog niet zeker. De rayonhoofden zijn wel bijeen gekomen om te overleggen.

Toegevoegd na 44 seconden:
De uitkomst wordt morgen om 9:30 uur bekendgemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maandag doet het bestuur pas een uitspraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NOS loopt hard vooruit op de zaken. op NU.NL:

''Het gaat om een verkennende bijeenkomst’’, beklemtoonde een woordvoerder van de vereniging.

Er wordt dus helemaal nog niet gekeken of het deze week kan gebeuren, ze zijn aan het bekijken wat voor maatregelen er getroffen moeten worden om een veilige elfstedentocht te kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Teletekst melden ze morgen om 9.30 wat de uitslag van de bespreking van vanavond is, en een datum zal ook morgen in elk geval nog niet genoemd worden.
Dat klinkt in mijn oren alsof we morgen zullen gaan horen: "ALS het nog x tijd zo hard doorvriest, dan gaat ie misschien over een tijdje door.".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het ijs is nergens nog 15 centimeter dik. Ze zijn keihard bezig om de route te optimaliseren. Noorden van Friesland daar was goed ijs, Zuid-Friesland daar was veel sneeuw gevallen en dus kwalitatief minder goed ijs. Deze week woensdag hebben de rayon hoofden opnieuw overleg. Een van de zwakke schakels was het Slotermeer. Het moet eerst maar eens een paar nachten stevig vriezen met -15. Met -7 a -8 krijg je hooguit een centimeter per nacht erbij. Dus blijven duimen.
12 jaar geleden
We gaan misschien op 15 Februari een elfstedentocht krijgen, maar de kans is nog steeds erg klein. er zijn delen met maar 2 cm ijs terwijl het 15cm moet worden en het gaat overdag maar weinig vriezen, een -7 gemiddeld zoals dit weekend zit er niet meer in en daardoor kan het ijs niet meer genoeg aandikken ben ik bang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er een elfstedentocht komt komt hij waarschijnlijk volgende week woensdag.
maar op 1 plek is het ijs nog maar 2 cm dik omdat er een sneeuwschuif machine vaan 100 kg doorheen is gezakt.
nu gaan ze waarschijnlijk een andere weg doen zodat de elfstedentocht woensdag gereden kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst maar eens afwachten of die dooi wegblijft...