waarom mag je met noren niet op de ijshockeybaan?

als we vrij gaan schaatsen mag je dus niet met noren op de binnenbaan allen op de buitenbaan waarom?met kunstschaaten en ijshockeyschaatsen mag je wel overal schaatsen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
4.2K

Het beste antwoord

Noren hebben een langere rembaan en met noren kun je geen snelle scherpe bochten maken, met ijshockey en kunstschaatsen wel.

Doordat de ruimte van een baan afgestemd is op veel bezoekers die wendbaar zijn en zich goed kunnen manouvreeën tussen de andere bezoekers en niet afgestemd is op een langere rembaan en een beperkte bewegingsvrijheid van het schaatsen met noren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

En misschien heeft het er ook mee te maken dat iedereen op de ijshockeybaan om en hoor elkaar heen schaatst. Je hebt met de lange ijzers van de noren dan meer kans om iemand onderuit te schoffelen dan met de korte ijzers van de ijshockeyschaatsen. Op de 400m baan rijdt iedereen dezelfde kant op.
Bij ons op de ijsbaan mag het trouwens wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met noren kan je niet snel scherpe bochten maken en ze zij over het algemeen scherper dan ijshockeyschaatsen of kunstschaatsen. Ook zijn er vaak kleine kinderen op die baan dus kan het ook gevaarlijk zijn.
Dus voor de veiligheid.
En waarom zou je met noren op die baan willen, de 400m baan rijdt toch veel fijner.

Toegevoegd na 15 uur:
Ik heb ook nog gehoord dat je voor ijshockeyschaatsen een andere hardheid van het ijs nodig hebt dan bij noren. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je helemaal niet met noren op dat ijs kan.