Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom stonden er bij de medaille uitreiking van de ploegenachtervolging schaatsen van de mannen 3 personen op het podium en bij de vrouwen 4?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Schaatsen
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Normaal bestaat een ploeg uit 4 man. Er schaatsen er 3 , en er is 1 reserveschaatser.
Bij de mannenploeg heeft Bergsma zich afgemeld, op de dag van de finale. Hij heeft geen enkele wedstrijd geschaatst, en zou daarom geen medaille krijgen.
Daarom waren er maar 3 mannen op het podium.
Bij de vrouwen heeft niemand zich afgemeld, daar waren het er dus gewoon 4. De vierde schaatster heeft zich niet afgemeld omdat zij een wedstrijd geschaatst heeft en dus een medaille kreeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt goed. Maar als ik het me goed herinner stonden er bij alle vrouwenploegen op het podium 4 vrouwen en bij alle mannenploegen maar 3 mannen. Hoe zit dat dan? Ik kan me het verkeerd herinneren, maar als er bij de nl. ploeg door afzegging van 1 schaatser maar 3 man op het podium stonden, dan hadden de andere 2 medaillewinnaars toch gewoon met 4 man op het podium moeten staan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van de 2e en 3e mannenploeg hebben er waarschijnlijk ook maar 3 mannen geschaatst. Er was daar dus ook een een 4e man die geen minuten gemaakt heeft, dan heeft die 4e man ook niet het recht om op het podium te staan. Het enige verschil is dat zij niet afzegden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding