hoe kan je schaatsen zonder ijs?

Ik zou graag willen trainen voor schaatsen maar er is helaas in geen velden of wegen een ijsbaan te bekennen en skeeleren gaat niet echt met dit weer, iemand tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Schaatsen
2.7K
Amadea
10 jaar geleden
Ga rolschaatsen.
Poet
10 jaar geleden
Als je niet op de Rottumerplaat woont moet er toch een schaatsbaan binnen bereik zijn? Zie:
http://www.schaatsen.nl/zelfsporten-recreatief/kunstijsbanen

Antwoorden (4)

Het trainen van je beenspieren gaat heel goed op de fiets. De afzetkracht is ook goed "droog" te oefenen door het zijwaarts van het ene been op het andere te springen, zoals je wel eens op t.v. ziet.
Voor het echte schaatsen zal je toch de skeelers aan moeten trekken of naar een (kunst)ijsbaan gaan.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke thanks
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk hier eens bij of er eentje in je buurt zit. http://www.vandaagopstap.nl/rubrieken/61-65-1-1/Actief-vermaak/Schaatsen/
In Utrecht op de vechtsebanen zou je perfect op een echte ijsbaan kunnen trainen! Maar als je echt de techniek in je bovenbenen wilt kweken dat zou ik toch de sportschool proberen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Informeer eens bij een kunstrolschaats club bij jou in de buurt. Meestal trainen ze in een grote sportzaal, zo eentje waar men ook wel basketbal of volleybal speelt.

Een kunstrolschaats is dan wel anders dan de kunstschaats, maar als je goed bent in het een, zal je niet omvallen met de ander.
Het mooiste is een inline kunstschaats: dit is zeg maar de skeeler variant op de kunstrolschaats, of de ijsloze variant op de kunstschaats.
Hiermee kan je dus in de grote sporthalen schaatsen, en oefenen voor het schaatsen.

Misschien dat ze ook aan vrij schaatsen doen, en jij dus voor een paar euro's ook de baan mag gebruiken, en zo kan oefenen met snelschaatsen (ik neem aan dat je dat bedoelt, en niet kunstschaatsen).

Ook zijn er enkele kunstbanen in Nederland, waar je natuurlijk het allerbeste kan oefenen. Maar zo'n sporthal is toch vaak dichterbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mischien indoorskeeleren de meeste skeelerclubs bieden indoorskeeleren aan in de winter