Op wikipedia staat dat in 1956 geen winnaar werd aangewezen in de elfstedentocht. Waarom was dat? (Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Elfstedentocht)

Toegevoegd na 51 minuten:
Als het allemaal zo makkelijk op te zoeken was, waarom heb ik nu dan 2 verschillende antwoorden?

Toegevoegd na 51 minuten:
Welke is de goede?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
1.5K

Het beste antwoord

Als je iets verder had gelezen......
Na gedeelde overwinningen in 1933 en 1940, werd dit verschijnsel door de organisatie verboden. Jan van der Hoorn, Aad de Koning, Jeen Nauta, Maus Wijnhout en Anton Verhoeven overtraden in 1956 echter deze regel toen ze als eersten de finish overschreden. Zij werden niet gediskwalificeerd, maar er werd geen winnaar uitgeroepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zucht, weer iemand die nooit van google heeft gehoord?

Het bestuur verweet de vijf koplopers dat ze geen poging hadden gedaan om van de elfde Elfstedentocht een echte wedstrijd te maken. De vijf winnaars kregen de winst niet toebedeeld en er werden geen prijzen uitgereikt.

Serieus in 10 seconden had ik het gevonden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook; dit was niet eens zoeken... :-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog: iemand die wel zoekt (want het wikipedia-artikel gevonden), maar het teveel moeite vindt om het hele artikel te lezen (zie het antwoord van ohohrobinho).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit is toch wel het toppunt: een vraag stellen met IN de vraag de link naar het antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en bovendien heb ik zelf het antwoord in google gevonden door in te typen "elfstedentocht winnaar 1956". Hoe moeilijk kan nadenken zijn? Ik hoop dat hij zich herinnert hoe hij moet ademhalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag in deze tijd niet meer dan 140 tekens gebruiken in je antwoord!