Waarom wordt het langebaanschaatsen dit seizoen zo weinig live uitgezonden op tv?

Het is mij opgevallen dat dit seizoen, in tegenstelling tot andere jaren, heel weinig live het schaatsen wordt uitgezonden. Komt dit doordat kpn nu de sponsor is of heeft het een andere reden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
2K

Het beste antwoord

Ik denk omdat kpn nu hoofdsponsor is ipv. Aegon. KPN wil er waarschijnlijk minder aan besteden en zendtijd is niet goedkoop.
Maar zo heel weinig wordt het nou ook weer niet uitgezonden, maar inderdaad wel iets minder live.

Toegevoegd na 2 minuten:
En als je het wil zien als het niet live wordt uitgezonden kan je altijd via de stream van schaatsen.nl kijken (dit gaat via de nos), dit is dan wel zonder commentaar, maar beter dan niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
via die stream doe ik ook wel eens, maar soms hapert die nogal en ik heb toch liever met commentaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stream hapert inderdaad wel, maar je raakt gewend aan kijken zonder commentaar.

Andere antwoorden (1)

Ik vermoed dat dit vooral te maken heeft met de locaties waar geschaatst word en de tijden die daar bij horen.

(Er wordt overigens niet eens zo heel veel minder uitgezonden)

Het WK is 's nachts geschaatst, dat is wel uitgezonden, maar daar zie je op zaterdagmiddag weinig van.

Als ze in Moskou schaatsen krijgen ze wel eens geen live-beelden, of alleen maar toestemming om samenvattingen uit te zenden.

Dit weekend schaatsen ze in Lake Placid en dan is een gewone wereldbekerwedstrijd weer net niet belangrijk genoeg om op prime time live uit te zenden.

En zo kan er een scala aan redenen zijn om een schaatswedstrijd niet live aan te bieden.

Maar meestal kun je bij http://schaatsen.nos.nl wel een stream volgen zonder commentaar, mocht je dat willen, zoals hierboven ook al aangegeven staat.

Toegevoegd na 6 uur:
I.p.v. Lake Placid bedoel ik Salt Lake City...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je Salt Lake City bedoelt i.p.v. lake placid. Lake placid ligt 3600km verderop. ;)
rose
13 jaar geleden
Je hebt gelijk.