Wie weet een goede manier om mijn veters met schaatsen goed vast te maken

Ik schaats best vaak, maar na een kwartiertje gaan mijn veters al los zitten. Ik kan ze wel tussendoor strikken (dat doe ik ook wel), maar dat is niet echt handig want ik heb 1 uur les en dat kost toch al gauw ruim 5 minuten. Ik doe ze ook strak genoeg want als ik ze uitdoe zie je ook dat m'n voeten echt afgekneld hebben gezeten.

Toegevoegd na 9 uur:
mijn veters zitten niet echt los op de manier dat ze los hangen. Maar meer dat ik een stukje uit m'n schaats schiet met m'n voet.
Ik rijd op de viking laag 11 (2).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
3.6K

Het beste antwoord

Het enige dat ik je kan aanraden is: zorg dat je op tijd bent en loop 10 minuten rond op je gestrikte schaatsen en maak ze daarna opnieuw vast.

Meestal zijn de schoenen vrij stug, door de schaatsbeweging schuift je voet min of meer in de ideale positie en ook de tong schuift vaak iets op.

Dat krijg je met het aandoen gewoon nooit in één keer voor elkaar.

Door er van te voren een paar rondjes op te lopen imiteer je de bewegingen hopelijk waardoor je het "losgaan" (gewoon door het zetten van je voet in de schaats) dus al van te voren afhandelt

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja, en mogelijk zijn je schaatsen iets te groot, dan heb je daar ook meer last van. ik heb nu schaatsen waarvan ik altijd denk: vandaag krijg ik mijn voeten er echt niet in!!!! Dat lukt dan toch net en als ik schaats knellen ze niet eens.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx

Andere antwoorden (4)

Er zijn niet echt tips. Je moet gewoon goeie schaatsen hebben die goed passen. Dikke sokken en gewoon goed veters strikken. Desnoods kun je je veters zeg maar in de schaats stoppen.

Denk niet dat er echt trucjes achter zittenXD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon je veters strikken en dan , extra , nog een knoop leggen in beide lussen. Dat zou moeten helpen , succes.
13 jaar geleden
Dikke sokken enz helpen je niet. Haal bij de schoenenmaker een haak op waarmee je je veters beter kan aanhalen. Na dat te hebben gedaan strik je ze en zet ze vast met extra knop. Ook is het belangrijk dat je katoenen veters hebt en niet met kunstvezel erin. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn clips in de handel (bij een fourniturenzaak te kopen) om om je veter te klikken zodat ze niet verschuiven en geen kant meer op kunnen. Ik geloof dat ze 'veterclips' heten.
Ze hebben kleine tandjes en zetten zich in de veters. Je beschadigd de veter er iets mee, maar dat is niet zo erg. Een losse veter is vervelender!