Wordt een schaatser ook gediskwalificeerd wanneer deze tweemaal achter elkaar een buitenbocht schaatst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Schaatsen
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke vraag die hier gesteld wordt kun je makkelijk googlen.
Als je het zo bekijkt dan heeft de essentie van GV de plank volledig mis geslagen en is de site overbodig.

Antwoorden (5)

Ja, de reglementen geven aan dat bij een verkeerde wissel een schaatser wordt gediskwalificeerd. Twee keer de buitenbaan rijden is ook een verkeerde wissel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Het overkwam Jan Bols in 1971, waardoor hij geen Europees kampioen werd.
14 jaar geleden
Ja zeker, dan doe je niet wat je moet doen. Je volgt de regels niet dus diskwalificatie. Het is ook om te voorkomen dat 2 schaatsers in de zelfde baan zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ! Want dan hou je je niet aan de afstand.