Heeft iemand tips voor mij? (zie uitleg)

Ik zit op hockey, en ik moet morgen keepen. Ik ben niet de vaste keep, want die is ziek.
Ik heb vorig jaar ook vaak gekeept want toen had mijn tram geen vaste keep. Ik heb donderdag tijdens de training ook alvast getraind voor zaterdag. Mensen uit mijn team zeggen dat ik 10 keer beter ben dan de vaste keep, en dat geloof ik ook wel want zij doet bijna niks en ze is best slecht. Ik kan ook duiken en zij niet maar dat doet best pijn.

Maar ik hoop dat iemand tips heeft want ik heb morgen dus een wedstrijd tegen Maarn C1.
Graag tips van hockey/ voetbal of andere keepers.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hockey
1.7K

Antwoorden (3)

Als iemand recht op je af komt en je "hebt" geen verdedigers meer, kom uit je goal. Dan "verklein" je het goal voor de aanvaller. Zorg verder dat je altijd kalm blijft, en niet in paniek komt. Zo maak je alleen maar meer fouten. Succes met het keepen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg vooral dat je heel blijft (dus te allen tijden masker en de rest op/aan) en probeer relaxed (maar scherp) te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, ik ben zelf keeper geweest van een zaalvoetbal team en heb daarbij de volgende tips voor je.

Als het spel nog niet in je cirkel is ga dan altijd 1 tot 2 meter van je lijn staan. Hierdoor kun je snel ingrijpen op lange ballen. Mocht er toch iemand doorbreken dan is het goal nu een stuk kleiner gemaakt.

Volg altijd de bal en draai in een cirkel met de bal mee. Blijf dus nooit in het midden van het doel staan. maar verklein de hoek waar de bal is.

Wees niet bang voor de bal. Ik weet dit is makkelijker gezegt dan gedaan. Maar bij mij hielp het altijd om te focussen op de bal.

Ga niet te snel naar de grond. het is beter om bij het uitkomen. door je knieën te gaan en dan dicht bij de grond de aanval op de bal in te zetten. Hiermee kun je veel 1 tegen 1 situaties oplossen.

Helaas heb ik weinig adviezen over straf corners.

Veel plezier met het keepen en sport ze..