waarom kan de wetenschap niet bewijzen dat er leven na de dood is? Door bijvoorbeeld Derk Oggivile denk je dat er wel iets moet zijn na de dood

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk je nou zelf? Wat is hier nou de simpelste verklaring voor? Juist ja. Derek liegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom bewijzen. Als het een leuke show/voorstelling is, geniet er dan gewoon maar van.
Dat doe je ook als je naar een musical toe gaat. Daar betaal je voor. Voor een leuke avond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het belangrijk dat iets wetenschappelijk 'bewezen' wordt? Als iets een mens kan helpen op wat voor manier ook zou voldoende moeten zijn. En die tv shows: naar mijn mening alleen gebaseerd op sensatie en kijkcijfers, smakeloos 'entertainment'.

Het beste antwoord

Er komen zeker berichten door van de andere wereld, maar nooit op het moment dat de wetenschap dit aan het onderzoeken is!

Ik had het van de week nog: (echt gebeurd!!):
Ik zat met een wijntje naar muziek en beelden van Ramses Shaffy te luisteren en te kijken op Youtube.
Terwijl ik hardop in mezelf mompel: 'Man wat jammer dat je er niet meer bent', schiet zomaar vanzelf keihard de kurk van de wijnfles naast me!
Ik moest er vreselijk om lachen, en wist zeker dat Ramses even liet weten dat hij er nog steeds is!
De ouwe zuipschuit! Geweldig.
Zoiets is voor mij bewijs genoeg. Maar bewijs het maar eens echt wetenschappelijk. Niet te doen dus.
Dergelijke 'bewijzen' van leven na de dood heb ik regelmatig meegemaakt. Voor mij is er om die reden geen enkele twijfel.
Maar nogmaals: Echt wetenschappelijke bewijzen zijn daarvoor niet te maken-meten-onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

De wetenschap kan het niet bewijzen, omdat het er simpelweg niet is.
En Derek Oggilvie is een oplichter, die o.a. een techniek toepast die "cold reading"heet. Char deed dat ook al, maar ik geef toe, Derek doet het beter.
Waarom zou er leven na de dood (moeten) zijn?
Omdat wij dat zo graag willen?
Of omdat wij mensen onszelf zo belangrijk vinden dat we denken dat het niet afgelopen is met ons zodra we onze laatste adem uitblazen?
Na de dood is het hetzelfde als voor je geboren werd, toen was je er ook niet. Eigenlijk heel simpel!
Laatste opmerking: dit is puur en alleen mijn mening!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er vanuit de dood nooit werkelijk zichtbare, hoorbare en / of tastbare bewijzen zijn gekomen die wijzen op leven of een vorm daarvan. Als je mensen als Derek Ogilvie moet geloven bestaat er wel zoiets als leven na de dood, maar hij baseert zich op zijn eigen persoonlijke ervaringen en daar kunnen buitenstaanders op zich niet zo veel mee. Dit nog even los van de vraag of Ogilvie de waarheid spreekt als hij beweert in contact te staan met geesten of iets dergelijks; daar ga ik me nu niet over uitspreken.

De dood is het grootste mysterie van het leven, daar komt het eigenlijk zo'n beetje op neer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is het grootste mysterie voor de dood!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk, dat is dan óok weer waar:)
Ze proberen het wel, maar het probleem is dat men niet weet waar ze moeten zoeken.

Als Derek ogilvie tijdens zijn gesprek met doden in een mri-scan zou liggen, zou men kunnen zien welk deel van zijn hersenen actief is: het deel waarmee we dingen verzinnen of het deel waarmee we communiceren of misschien iets heel anders. Het enige probleem is dat Derek dit niet wil.
Char is ook een medium, althans dat beweert ze. Na onderzoek bij haar is vast komen te staan dat ze "cold-reading" toepast. Ze noemt letters die een bepaalde slagingskans hebben, die kansen weet ze, en ze zegt de ene letter ook vaker dan de ander. Na de eerste letter van een naam genoemd te hebben ziet ze aan de emoties van een persoon wat ze verder moet doen. Haar methode werkt dus ook niet als ze iemand niet ziet.

Toen Wendy van Dijk als Dushi, Derek in de maling nam, had Derek niet door dat ze iemand anders was.
Een medium moet daar toch dwars doorheen kijken??

Leven na de dood is niet zeker, je weet het pas als je dood bent (of niet).
Ik geloof er zelf wel in, maar denk ook dat mensen het verzinnen als verzachting voor het verdriet wanneer er een dierbare is overleden.

Maar totdat we het tegendeel hebben bewezen, weten we het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de wetenschap daar niet voor is, en omdat we niet alles kunnen bewijzen en vooral hoeven bewijzen.
We gaat ook niet bewijzen dat jij veel van je vrouw houdt, of dat je niet van spruitjes houdt. En we hebben ook geen bewijzen wie er gelijk heeft; de PvdA of de SP.

Als er morgen een pil tegen kanker komt, die direkt geneest, of er een windmolen komt die 10 keer zoveel energie geeft, dan willen we gewoon wetenschappelijke bewijzen. De redenen daarvoor kun je zelf ook wel bedenken.

Het leven is meer dan alleen maar zwart en wit, waar en onwaar, goed en fout, en wel of niet. Er bestaan dingen als emotie, beleving, ervaring, overtuiging, geloof, en gevoel. Dan komen er heel andere waarheden tevoorschijn. N.l. wat voor jou, of voor mij een waarheid is. Wat voor jou geldt, hoeft niet voor mij te gelden. Als jij niet in een leven na de dood gelooft, en ik wel, (of andersom) dan is dat alleen maar prima. We hebben dan allebei de wetenschap helemaal niet nodig.

Probeer je eens een wereld voor te stellen, waar alles tot achter de komma uitgezocht is, en een label van waar of niet waar zou hebben. Het zou heel saai zijn, maar vooral heel kil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is waarom de wetenschap niet kan bewijzen dat er leven na de dood is.
En jij antwoordt: Omdat de wetenschap daar niet voor is.
Da's toch geen antwoord op de vraag?
Dat is eerder jouw persoonlijke mening, net als de rest van je antwoord.
De wetenschap is trouwens wel degelijk al eeuwen bezig om bewijzen te vinden voor leven na de dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de wetenschap daar al eeuwen, en dus ook nu, mee bezig is, waarom hoor en lees ik daar dan niks over?
Wat zijn de ontwikkelingen? Schieten ze al een beetje op? Wat zijn de verwachtingen? Hoelang duurt het nog voor we iets weten? De wetenschap is er helemaal niet mee bezig, en het is ook helemaal niet actueel. Verder geef ik wel degelijk antwoord op de vraag; maar daarvoor moet je wel mijn hele antwoord lezen, en niet alleen één zinnetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De drang naar wetenschappelijk bewijs komt voort uit angst voor het onbekende... maar inderdaad, wat maakt het uit? Het is zoals het is... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus geen leven na de dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of juist toch
De wetenschap kan inderdaad enkel iets zeggen over dimensie waarin wij ons aards leven hebben. Ook al is het absoluut wel geprobeerd te onderzoeken of leven na de dood bewezen kon worden via onze aardse methodes, maar dat is tot nu toe niet overtuigend geslaagd.
Wat dhr Ogilvie zegt, is op zich boeiend. Ik kijk er ook regelmatig naar en dan vraag ik me ook af of er misschien toch meer is na de dood. Helaas is het vaak zo dat paragnosten/helderzienden erg intuïtief zijn en erg goed zijn in het levens van lichaamstaal en met een overtuigende manier 'weetjes' kunnen presenteren.
Wel ben ik zelf onder de indruk van het programma 'het zesde zintuig'.

Ik denk dat de aardse methodes niet toereikend zijn om een eventueel vervolg op dit leven te registreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik je nu zeg dat ik al diverse keren een bijnadoodervaring heb gehad dan ga ik er niet van uit of een ander dat geloof waardig vind.
Als klein kind al heb ik ervaren dat er afwijzend op werd gereageerd door velen en bleef dus zitten met de vraag waarom ik dit mocht beleven en niemand hier van wist en of wel zich zwijgende hielden om niet voor gek uit gemaakt te worden en zich alleen voelde staan. Het over kwam mij tijdens traumatisch gebeurtenissen.
Wetenschap staat en blijf dus veraf staan van deze boven natuurlijke gebeurtenissen. Na de derde keer ben ik gaan zoeken op internet en heb inmiddels vele boeken gelezen van Raymond Moody enz.....
Er volgende na de eerste keer steed mysterieuze gebeurtenissen en loop er niet meer voor weg want ik kan er goed mee omgaan...mijn gevoel en weten zeg dat er leven is na de dood.

www.skepsis.nl/bde.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou de wetenschap moeten meten?
Wat zou de wetenschap kunnen waarnemen?
Waar zouden ze dan naar moeten zoeken?
Wat zouden ze willen testen?

De wetenschap heeft zijn eigen uitleg.
De wetenschap heeft zijn eigen inzichten.
De wetenschap heeft zijn eigen beperkingen.

Veroorzaakt door de wetenschap zelf.
Het zal ze nooit lukken zelf een bewijs te vinden.
Het zal andersom gebeuren.
Zoeken naar iets, wat je zelf ontkent, zal je nooit vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Er zijn meer dan genoeg wetenschappers die niets ontkennen. Zij staan open voor de uitkomst van hun experimenten. Zij nemen de resultaten van al hun metingen mee. Precies daarom hebben ze geen aanwijzingen gevonden voor een leven na de dood: zij nemen *alle* uitkomsten mee, zij selecteren niet. De kracht van de wetenschap is juist, dat de praktijk belangrijker is dan de theorie. De praktijk geeft geen enkele aanwijzing dat er iets zou zijn na de dood. Dat, en alleen dat, is de reden dat deze theorie wordt afgewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste in mijn antwoord is, als je niet weet wat je moet meten, kan je ook niets meten.
En daar zit iedereen mee, de voor en tegenstanders.
Cryofiel
13 jaar geleden
Zolang je niets meet, zie je niets - want zien is een vorm van meten. Zolang je niets ziet, mag je niet zeggen dat er iets is - want dat kun je niet weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets wil meten, moet je wel weten wat je moet meten, anders kan je niets meten, dat zelfde geldt voor het zien, waar moet je naar kijken als je niet weet waar je naar zoekt
Cryofiel
13 jaar geleden
Het helpt als je weet wat je moet meten, maar strikt noodzakelijk is het niet: er zijn regelmatig dingen gemeten waar met niet naar op zoek was. Die onverwachte dingen leidden dan tot interessante nieuwe gezichtspunten, en soms tot prachtige ontdekkingen. Maar goed, het helpt zeker als je weet waar je op moet letten. Om die reden wordt aan de gelovers gevraagd waaraan je zou kunnen merken dat er een leven na de dood zou zijn. Als je dat weet, kun je daar specifiek op letten. Helaas heeft dat tot nu toe geen resultaat gehad. Ook de tips van de gelovers hebben dus niet geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je begrijpt me niet goed, voorbeeld:
met een gewoon foto toestel kan je geen geest fotograferen, het toestel "ziet"alleen licht en donker.
Ook ziet het geen infrarood of een electro magnetisch veld.
Dus kan je zoeken wat je wilt, hij komt er nooit op.
pas als we weten uit welke energie de geest bestaat, zouden we een fototoestel kunnen maken om het op te kunnen nemen, dus je kan meten en zoeken wat je wilt, dit lukt nooit perongeluk.
Cryofiel
13 jaar geleden
De kosmische achtergrondstraling is per ongeluk ontdekt. Men wilde heel andere dingen meten, en zat met een vreemd stoorsignaal. Het magnetroneffect is per ongeluk ontdekt. Een technicus die aan een radarinstallatie werkte, merkte dat een chocoladereep die hij in zijn borstzak had, smolt. Een andere technicus merkte dat hij zo'n lekker warm gevoel in zijn buik kreeg als hij voor de radarantenne stond. Radioactiviteit is per ongeluk ontdekt. Men merkte dat een ingepakte en dus onbelichte fotografische plaat een ruwe afbeelding gaf van een steen waarin uraniumerts zat. Zo kan ik nog een tijd doorgaan. Ik wil maar zeggen: er zijn heel wat dingen die wel degelijk per ongeluk zijn ontdekt. Nu zijn er natuurlijk ook dingen die je niet zo makkelijk per ongeluk zult ontdekken. Misschien geldt dat wel voor geesten. Daarom stellen onderzoekers steeds de vraag: hoe kun je een geest dan wel ontdekken? Anders gezegd: noem een willekeurige manier om een geest waar te nemen. Bestaat zo'n manier, dan weten we hoe we moeten waarnemen, en kunnen we kijken of geesten wel of niet bestaan. Bestaat zo'n manier echter niet, dan heeft de geestgelovige geen recht te beweren dat het vaststaat dat geesten bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat altijd nog een kansje, dat met apparatuur die voor iets anders is ontwikkeld, het wel een keer waargenomen wordt, precies zoals je in je voorbeelden stelt, ooit en documentaire gezien uit engeland, waar geesten werden waargenomen met een apparaat om een elektromagnetisch veld te meten.
gelijk moet je, je afvragen in hoever je dit moet geloven.
Zo heb ik in mijn park, regelmatig plaatsen waar ik wat waarneem, ik weet hoe het voelt en zie anderen onafhankelijk van mijn verhaal, het op precies de zelfde mannier waarnemen, op precies de zelfde plek.
De volgende stap is, om "iets" te kunnen meten, zolang dit niet is gebeurd, blijf je nog steeds zitten met een waarneming die niet uit te leggen is.
Maar het blijft wel een waarneming.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat laatste is de vraag. Is het een waarneming? Of is het een gevoel dat die persoon helemaal zelf creëert, en dat niets te maken heeft met de werkelijkheid buiten die persoon? Daar moeten we eerst achterkomen. Blijven openstaan voor beide mogelijkheden. Je kunt proberen iets te meten. Of dat nu elektromagnetisch is of via een andere manier. Dat zou fijn zijn, want dan hebben we een objectieve meting. Dat is echter nog niet gelukt. Daarom zouden we het ook bij de personen kunnen houden. Dan moet je echter voorkomen dat culturele invloeden meespelen. In onze cultuur zal de meerderheid zich thuisvoelen aan de rand van een zonnige open bosweide met een kabbelend beekje en bloeiende bloemen. Als mensen daar onafhankelijk van elkaar "goede energie" voelen, *zou* het kunnen betekenen dat daar goede energie is - maar het zou net zo goed kunnen betekenen, dat het cultureel (misschien zelfs genetisch) is bepaald dat wij dergelijke plekken als 'goed' ervaren. Je hebt dus een plek nodig waar zulke invloeden zich niet kunnen voordoen. De uitdaging is dus: laat meerdere mensen zeggen of ze wel of geen geest voelen, maar zorg er daarbij voor dat ze niet kunnen worden beïnvloed door hun omgeving, en dat ze elkaar niet kunnen meeslepen in een bepaald gevoel. Op die manier kun je uitgaan van het menselijk gevoel en de menselijke gevoeligheid, heel nuttig als je geen apparatuur kunt gebruiken. Ook dergelijke pogingen zijn tot nu toe nog niet gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou je nu een beetje bij je onderwerp, het wordt zo weer warrig.
Meerdere mensen nemen iets waar, onafhankelijk van elkaar , op verschillende tijdstippen, op precies de zelfde plaatsen.
Ook wat er waargenomen wordt lijkt op elkaar.
Dit moet toch een basis zijn om verder te kunnen.
En het gaat dit keer niet om een geest, maar om, ja, vul maar in.
Zo bijken er plekken te zijn, in de tuin maar zeker in huis, waar mensen zich, laten we maar even zeggen, zich onbehaaglijk vinden, plekken niet veel groter dan 1 m2.
Ook het tegenovergestelde gebeurt, plekken waar mensen zich geweldig voelen.
Dit heeft niets met de menselijke geest te maken, dat verschil weet ik ondertussen wel.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik houd me toch bij het onderwerp? Of bedoel je dat we alleen over een leven na de dood mogen praten? Als dat zo is, waarom ga je dan zelf door op het onderwerp van geesten? Hoe dan ook, als jij meent dat er toch iets is waar te nemen: doe een voorstel om dat te laten zien. Houd rekening met alle kennis die we al hebben. Zorg er dus voor dat het niet ligt een de plek in de kamer - de meeste mensen zitten nu eenmaal niet graag met de rug naar een deuropening. Zorg er dus voor dat zulke direct waarneembare omgevings-invloeden de test niet bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal er over nadenken, er is inmiddels zoveel gebeurd, zaken waar ik niets van snap.
Wat ik zeker weet, dat deze plekken bestaan, ik heb er tientallen meldingen van.
In mijn nieuwe grot, werden mensen duizelig, ook al zoiets, ik wil het begrijpen, ook al is het suggestie. Ik zelf zit niet graag met mijn rug naar de deuropening, liever een muur achter me.
Cryofiel
13 jaar geleden
Fijn dat je erover wilt nadenken. Laat maar weten wanneer je een idee hebt. Of wanneer je vragen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je m.
Allereerst wat is leven. Er van uitgaande dat er aan een aantal voorwaarden moet worden voldaan alvorens van leven te kunnen spreken (groeien, opname en uitscheiding dus eten en poepen, groei, voorplanten (er toe in staat zijn)(voortbewegen)bewegen waarnemen (zintuigen)etc.
Na je dood verlies je de mogelijkheden tot een combinatie van deze factoren (organen)
Uitgaande dus van de definitie van leven houden die dingen op nadat je je laatste adem hebt uitgeblazen.
En is er dus ook geen sprake van l;even na de dood.
Daarbij wil ik opmerken dat wetenschap zich bezig houdt met dingen die door proeven zijn aan te tonen en in wetten vast te leggen. Derk en zijn companen hebben hier niets mee te maken. Wat deze doen is door suggestieve vragen te stellen en de antwoorden aan hun bevindingen aan te passen dus precies anders dan de wetenschap die proeven doet en de steeds weerkerende uitkomsten als maatstaf aan te rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Goede tekst. Met als aanvulling dat sommige paranormalen wel proeven hebben gedaan, of hebben meegewerkt aan proeven. Derek Ogilvie is zo iemand. Hij heeft twee keer meegedaan aan een serie proeven. In beide gevallen had de opzet van die proeven zijn volledige instemming. In beide gevallen liet hij zien dat hij er niets van bakte.
Bewijs is er niet,het is meer wat je zelf gelooft.
En iedereen is daar vrij in.
Geloof je dat er leven is na de dood en je al je familie weer zal zien is dat alleen maar een mooie gedachte.
Ik weet niet of je het moet zien als leven na de dood maar er is meer tussen hemel en aarde.Wat derk doet kan voor veel mensen rust geven in het verwerken van een dierbare en dat is alleen maar goed,ikzelf geloof daar wel in.

In dit geval is niet zien is geloven maar geloven is zien!!!!!!!!!!!!!!

maar wetenschappelijkbewijs nee helaas zover ik weet (nog)niet mogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we ons eerst eens gewoon bezig houden met het leven. Ik geloof in Gods Woord dus ja...er is "iets" na je doodgaan. Leef dus gewoon zoals bedoeld is en dan zullen we het vanzelf merken. Ik geloof in de opstanding na de lichamelijke dood. Je kan toch beter het zekere voor het onzekere nemen door er vanuit te gaan dat het waar is. Straks zit/sta je daar voor de hemelpoort en zeg je misschien "had ik nou toch maar geloofd in leven na de dood, dan kon ik hier naar binnen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel de ander denkt er heel anders over, of erger hij wist hier niets van, dus geloofde er niet in, komt hij straks voor die hemelpoort, gaat hij niet voor hem open, dan staat hij daar maar, wat dan?
Als hij niets wist kan hij er ook geen rekening mee houden toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik niet. Iedereen die het weet heeft de keuze om "aan te kloppen" en dan zal diegene ook binnen worden gelaten...Iemand die het niet weet, daar heeft God ook een plekje voor, maar een ieder die het afwijst zal daar staan knarsetanden en komt er gewoon niet in. En niet van die hele moeilijke vragen stellen want ik ben nog maar 18 maanden nuchter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe ging het daarvoor dan?
Onze onderzoeksmethoden zijn daar (nog steeds en dat zal nog wel zéér lang duren) ontoereikend voor.

Niemand heeft nog kunnen aantonen wát voor eventuele bewustzijns- of informatieënergie zou KUNNEN voortbestaan ná de fysieke dood.

Het is --en blijft voor nog lange tijd,denk ik--- niet aantoonbaar dat er "iets" blijft voortbestaan,alhoewel er wél indirecte aanwijzingen zouden kunnen bestaan die doen vermoeden dat een eventueel leven --in wat voor vorm dan ook--- na de fysieke dood zou kunnen "voortleven".

De thermodynamica stelt,dat binnen een gesloten fysisch systeem géén energie verloren gaat,alléén gaat tie in een andere,meer chaotische energievorm over (entropie).

Of dit ook voor zgn. "bewustzijnsenergie" zal gelden?

Het zou ---maar dit is uitermate hypothetisch wil ik er gelijk bij zeggen--- kunnen dat deze bewustzijnsenergie een "gestructureerde informatieënergie " is met mogelijk holografisch-virtuele eigenschappen die zich dan afspelen in een 5- of zelfs hogerdimensionaal kader.

Maar nógmaals: dit is alles uítermate hypothetisch en is het gevolg van het feit,dat onze kennis omtrent deze materie uitermate gering is en we absoluut nog niet in staat zijn om deze materie aantoonbar te onderzoeken en/of met feiten te ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is de wetenschap een broertje van spiritualiteit. Zaken die vroeger als occult werden beschouwd kunnen nu verklaard worden, al zal het Mysterie van het leven nooit doorgrond kunnen worden denk ik !
De wetenschap knaagt aan onze droomwereld.
En wat als je WEET dat er leven na de dood is ga je je dan anders gedragen, anders leven ?
Als er geen leven na de dood zou zijn ( waar ik wel in geloof op een andere manier als gebruikelijk denk ik ) zou dat heel onrechtvaardig zijn. Want er zijn mensen die een heel goed leven hebben gehad naast velen die hun hele leven in een oorlogsgebied verblijven.
Het is een heel boeiend onderwerp waar je eigenlijk met elkaar in een klein gezelschap over kunt discussieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niks na de dood. Het enige wat voort leeft zijn de trillingen van je bewegingen , spraak en energie. Dat is oneindig zie het als een echo trillingen verspreiden en stoppen nooit net zoals iets wat je doet niet ongedaan kan worden. Trillingen worden minder maar de beweging van de molecule stoppen nooit dus alles heeft effect op elkaar , Ook in de universe Dat is oneindig . Sappen en proteine van het lichaam rotten weg. Maar de molecules leven weer voort in iets wat dan groeit. Ook als de wereld vergaat zal dat nooit vergaan . Het kan kleiner worden mengen noem maar op maar nooit weg. Uniververse is zooooo groot dat al die molecullen atomen etc etc nooit meer bij elkaar kunnen komen. Je lichaam komt dus ook nooit meer terug omdat de cellen etc zich gaan mengen met andere cellen , atomen , molecullen , noem maar op. Spreek over grote dingen als molecullen maar deze stuf gebruik ik om het makkelijke te houden. Het kan nog xxxxz maal kleiner .... bijna dood ervaringen zijn echt voor het brein maar het woord zegt het al. BIJNA DOOD. Even als van de duizende goden is er nog maar 1 over gebleven. Alles koran en de bijbel is op eigen interpetatie . Alles is vertaald van scripts en dat is prima maar wie zegt dat dat klopt ??? Miss bedoelde mohamed of jezus het wel net anders . En leeft iedereen ernaast ?? Of bedoelde hij dingen letterlijk ? Waarom komt god zelf niet maar komen er profeten ? In welke staat gaan overleden babys naar de hemel ? Vol groeit?? Welke mind set ? Voel je je dan net als nu als je gaat ? , beter ? Dan ben je je zelf ook niet. Je sterft elke dag. Je bent niet wat en wie je was toen je 10 of 18 was. Hoe ben je boven ? Is god niet verantwoordenlijk voor alles ? Dus ook de duivel ? Dus dingen als kinder porno en leed van kids , honger etc komt ook van hem ook al hebben wij eigen keuze volgens het boek . Deze lieve heer is ook hier de scheppen van. Nou zieke geest als je er al aandenkt om zoiets te gaan scheppen ook al is het vrije wil . Maar dat is de duivel ? Komt deze niet van god af ? Waar is de vrije wil om te kiezen of je vrije wil wilt hebben ja of nee ? Zijn harde woorden maar wel feiten . Steeds meer wordt door science ontkracht wat in die oude scripts staat. Er is meer dat tegen spreekt dan voor spreekt . Wetenschap kan ook niet bewijzen 100% dat feeen niet bestaan maar voor 99,9% net als god dat is . Dat is voor mij voldoende .