Er zaten lekkende batterijen in speelgoed van mijn zoon. Nu werkt het niet, is dit nog te herstellen; zo ja wat en hoe?

In speelgoed van mijn zoon heeft een lekkende batterij gezeten. Na het verwisselen werkte het speelgoed niet meer. Kan iemand mij vertellen of ik het nog kan repareren (wat en hoe) of dat ik het nu kan weggooien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (1)

open schroeven en alle weggelekt materiaal verwijderen.soms zijn enkel de contactpunten waar de batterijen contact maken schoon te maken,dat kan al helpen.
kijken of de draadjes naar de contactpunten nog goed zijn anders deze opnieuw solderen.suces ermee.
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Da's de theorie. En wat je zegt is zeker waar. Maar in de praktijk kun je dergelijke apparaten meestal net zo goed meteen weggooien.
Essentiële onderdelen als batterij-contacten zijn verroest en maken geen contact meer. Vervangende componenten zijn meestal niet verkrijgbaar en alle moeite van het repareren is verloren tijd.
niko
9 jaar geleden
Nou.ikzelf repareer "weggegooid" kinderspeelgoed en doe daar klank projecten mee(bending).verder doen wij aan een repaircafe en laten mensen zien hoe ze iets kunnen repareren, zodat er hergebruik ontstaat en uiteindelijk minder grondstoffen werden gebruikt.
verroeste batterij-contacten zijn met wat handigheid best te vervangen.het is dus geen theorie,maar in dit geval praktijk.ook is vrije tijd, die besteed aan knutselen en aan het demonstreren van hoe dingen hersteld kunnen worden, geen verloren tijd.