Hoeveel verschillende schaak spel mogelijkheden bestaan er?

Toegevoegd na 27 minuten:
Hoeveel spel variante bedoel ik sorry
als je een boom zou maken van elke op een volgende mogelijke zet, hoeveel takken zou ik dan uiteindelijk eindigen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een exact antwoord kan ik daar niet op geven, maar het is een enorm groot getal. Ik denk dat zelfs nu nog niet alle mogelijkheden ooit gespeeld zijn.

Zelfs de allersnelste en sterkste schaakcomputers kunnen maar een beperkt aantal zetten vooruit denken, en zelfs dan is het aantal mogelijkheden al gigantisch.

Vele miljarden, dat is zeker