Hoe kan ik een goed competitieschema in elkaar draaien voor een spellendag?

Er zijn 6 teams en 6 spellen, en de bedoeling is dat ieder team elk spel tegen een andere tegenstander uitkomt. Behalve de laatste ronde natuurlijk, want er zijn maar 5 tegenstanders over 6 rondes...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

gewoon met cijfers en letters werken, je geeft de 6 teams de cijfers 1 t/m 6 en de 6 spellen de letters A t/m F. Zo kun je eenvoudig een schema maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hetzelfde antwoord als de vorige vraag. Alleen met 1 toevoeging. Laat de teams een eigen teamnaam kiezen. Dit voegt iets toe aan de competitie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je maakt het jezelf wel erg moeilijk. Ten eerste je rekenfout 5 tegenstanders over 6 rondes betekend niet dat je maar 1 keer tegen elkaar speelt. anders klopt het niet.

Met deze constructie van 6 teams 6 spellen betekend dat er steeds 3 spellen niet gespeeld kunnen worden.(de teams spelen tegenelkaar). Om het toch zo te handhaven moet je een competieties maken wat dus wel betekend dat ieder team 2 keer tegen elkaar speelt, zeg maar een uit en thuiswedstrijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
google op "tournooi software"
bv http://www.specialsoftware.nl/ maar er is nog veel meer op dit gebied.