Speltype: aanlegspel
Aantal spelers: 2-4
Leeftijd: 6-12
Spelduur: ongeveer 30 minuten
Tactiek: geluk

Spelmateriaal:
48 afbeeldingskaarten (in 4 kleuren, met de getallen 1-6)
4 jokerkaarten
4 kaarthouders
10 Rummy-chips
1 stoffen zakje

Doel van het spel:
De spelers proberen al hun kaarten handig in series aan- en uit te leggen, om als eerste hun laatste kaart uit te spelen. Diegene krijgt een Rummy-chip.
De speler die na meerdere rondes drie Rummy-chips heeft bemachtigd wordt kampioen.

Voorbereiding:
Elke speler krijgt een kaarthouder.
De kaarten worden geschud, en met de afbeeldingen niet zichtbaar opgestapeld. Aan elke speler worden 6 kaarten uitgedeeld. De spelers zetten die, niet zichtbaar voor de andere spelers, op de kaarthouder.
De overgebleven kaarten worden in het zakje gedaan.
De jongste speler begint.

Spelverloop:
Degene die aan de beurt is moet
- óf kaarten leggen
- óf ongezien een kaart uit het zakje pakken.

Kaarten uitleggen:
Een speler mag een serie van tenminste 3 kaarten open op tafel leggen, of één of meerdere kaarten aansluiten aan elke al op tafel liggende serie.
- Wat is een serie? Opeenvolgende kaarten van dezelfde kleur (bijvoorbeeld Mickey met de blauwe 2, 3 en 4).
- Voordat een speler kaarten mag aanleggen aan een serie van de andere spelers moet hij eerst een eigen serie op tafel gelegd hebben.
- Elke speler mag willekeurig op tafel liggende kaarten gebruiken om nieuwe series te vormen.
- Gebruikt een speler niet alle kaarten van een op tafel liggende serie, dan moeten er altijd minstens 3 kaarten in serie blijven liggen. (Men mag dus bijvoorbeeld niet de blauwe 1, 4 en 5 laten liggen).
- Kaarten die van tafel genomen worden moeten voor de volgende speler aan de beurt is opnieuw op tafel gelegd worden. Kaarten uit de eigen kaarthouder mogen toegevoegd worden om nieuwe series te vormen.
- Kaarten zonder cijfer - met Donald, Katrien, Mickey en Minnie er allemaal op - gelden als Joker en mogen in de plaats van elke cijferkaart gelegd worden.
Amadea