Is GTA 5 helemaal in beweging? ook op plekken waar je op dat moment niet bent?

Stel dat je bijvoorbeeld in het zuidelijke deel bent, zijn de auto's e.d. in het noordelijke deel dan ook in beweging?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat lijkt mij niet, dat kost allemaal extra rekenkracht

Het beste antwoord

Enkel waar jij bent word de nabije omgeving geladen. Hoe groot die nabije omgeving is hangt af van je grafische instellingen en de kracht van je pc/console. Soms kan je in de verte objecten zien verschijnen of verdwijnen. Dat is de grens van je omgeving.

Wat me ook opgevallen is; het levende gedeelte in de stad is maar actief in een kleiner deel rondom je personage van wat eerder beschreven was als 'de nabije omgeving'.

Als je online speelt zit iedere speler als het ware in zijn eigen map. Elk apparaat berekent voor elke speler zijn eigen omgeving op elk moment.

Wat wel gedeeld word met andere spelers in die map zijn;
- Locatie van de speler
- Interacties
-Geluid (in omgeving nog kleiner dan het levende gedeelte, zie hierboven.)
- Tijd
- Het weer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Ook een goede uitleg.

Andere antwoorden (1)

Als je offline speelt zijn de auto's niet in beweging dit kost alleen maar extra tijd en geld als je online speelt wel wan dan zijn de spelers over de hele wereld verdeeld.