Pokervraag: iemand gaat all in voor zijn beurt. Is dit toegestaan ? Wat is de sanctie ?

Als je bij pokeren all in gaat heeft dat een afschrikwekkende werking. Voor je beurt all in gaan zou dus voordeel kunnen opleveren voor een bluffer ?
Ik neem aan dat het niet is toegestaan maar wat is de sanctie?
Voor niet pokeraars : all in , je zet alle fiches die je hebt in in één spel. Je kan daarna niets meer doen dan toekijken of andere spelers meegaan of wegleggen.

Toegevoegd na 4 uur:
Nog een toelichting: bij poker moet iedere speler op zijn beurt wachten voordat hij mag beslissen of hij raist , callt of fold. Maar soms gaat een speler met een top hand all in voor zijn beurt ( of met een hele slechte hand want dan wil hij all in bluffen ) . Dit komt vooral voor bij heads up , met zijn tweeen dus , omdat je dan na de flop van volgorde wisselt ( Big blind is voor de flop laatste aan de beurt , maar moet na de flop als eerste beslissen ) .
In ieder geval , ik zag deze situatie bij RTL 7 tijdens een toernooi en ik vond het oneerlijk dat diegene die voor zijn beurt all in zei , niet gestraft werd...( hij had bijvoorbeeld alleen maar mogen callen , dat zou een goeie straf zijn geweest) .
Nu kwam deze speler met een super bluf weg want de andere speler dacht dat hij een sterke hand had. Ik vind dat oneerlijk...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

officieel mag het niet. Ieder mote zijn beurt afwachten en je mag niet voor je beurt je intenties laten zien. Als je het in een officiele wedstrijd doet wordt je erg boos aangekeken door de spelers. Als je het een keer per ongeluk doet staan er verder geen sancties op. Maar als je het expres doet loop je risico weg gestuurd worden door de toernooi manager. Immers je verpest het spel daarmee. Onder vrienden zie ik het wel eens gebeuren en als het om de lol gaat vinden ze het niet heel erg. (tenminste ik niet). Of het slim is ook een tweede. Immers als je all in gaat bij een bluf wil je dat mensen volden na ze wat geld hebben ingelegd. Immers anders maak je geen winst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is inderdaad hoogst ongebruikelijk dat een pokerspeler voor zijn/haar beurt all-in gaat...

Ik heb het niet mee gemaakt dat daarvoor een sanctie wordt gegeven...

In het semi-prof circuit kom je het nog wel eens tegen dat iemand voor zijn/haar beurt meedeeld all-in te gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is er geen vaste sanctie. Alleen kan de moderator besluiten - als die vermoedt dat er opzet in 't spel is (vooral als dezelfde persoon meerdere fouten maakt in die geest) dat die speler niet verder mee mag spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan tafel mag je bijna alles zeggen over het spel dus ook dat je hoe dan ook all in gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het niet toegestaan,
teminste hoe ik het speel niet.