Hoe heet het gezelschapsspel waarbij je met medespelers naar een andere ruimte gaat om te onderhandelen?

Het is een spel dat heel lang duurt (langer dan bijvoorbeeld een potje monopoly) en het had volgens mij te maken met oorlog voeren (geen risk). Wie weet hoe dit spel heet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Misschien bedoel je "Africa 1880". Bestaat uit een spelbord met een landkaart van Afrika, 6 x 22 landenvlaggetjes, 88 bouwelementen, 6 x 5 ronde relatietekens, 22 koloniehuisjes en een blok orderblaadjes. Elke beurt moet een speler aangeven met welke andere spelers hij in oorlog is. Maximaal 8 minuten mag er met alle andere spelers onderhandeld worden. Het doel ervan is meer punten te verzamelen dan alle andere spelers, door koloniën te stichten.

Het lijkt op "Diplomacy", dus dat zou ook het gezochte spel kunnen zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij Diplomacy is elk van de spelers een van de zeven grootmachten in het Europa van 1900 die strijden om de heerschappij. Met de beschikbare eenheden moeten 18 van 34 aanwezige aanvoergebieden op het bord worden veroverd. Aangezien geen van de spelers op eigen kracht kan winnen, moet er voortdurend worden onderhandeld met de andere spelers.
De belangrijkste regel daarbij: geen enkele afspraak die is gemaakt tijdens het onderhandelen is bindend. Door het onderhandelen kun je niet alleen de hulp van anderen inroepen, maar je kunt ze er ook van overtuigen dat ze een andere grootmacht moeten aanvallen. Het komt in dit spel neer op het tactisch verplaatsen van eenheden en op de juiste momenten een ander vertrouwen of juist te pakken nemen.
Amadea