Stel: je hebt een (gezelschap)spel, een site,... uitgevonden, wat moet je dan doen om het echt te publiceren? (en ermee geld te verdienen)

Ik bedoel: bij wie kan je terecht enzo?
Er zijn zo veel verhalen, bv. het jongetje dat twister uitvond, of het meisje dat myyearbook uitvond,...

Niet dat ik iets heb :) ik vroeg het me gewoon af...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Copyright op het idee aanvragen en licenties verkopen aan een speelgoedfabrikant zoals Hasbro en Ravensburger. Of bij een site, volgooien met reclame.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je eerst de auteursrechten in orde moet maken en daarna een spellenfabrikant opzoeken die met je in zee wil gaan.

Er zal veel en veel meer bij komen kijken maar ik denk dat dit de hoofdlijnen zijn. Er zijn trouwens ook boeken over te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat 999 games altijd op zoek is naar "spellenmaak-talent".

Op hun site hebben ze zelfs een speciale pagina voor mensen die een spel gemaakt hebben:

"Beste spelers en speluitvinders,

999 Games b.v. is altijd op zoek naar noviteiten in de spellenbranche en heeft interesse in nieuwe spelontwerpen van gerenommeerde ontwerpers maar ook van liefhebbers die zelf een spel hebben ontworpen. Om liefhebbers, die zelf een spel hebben uitgevonden, de kans te geven hun spel zo goed mogelijk te presenteren staat 999 Games op Ducosim met een Bring & Try stand. Ducosim is een spellenbeurs die 4x per jaar plaats vindt (1x per jaargetijde).

Het concept is even eenvoudig als het klinkt. Jij neemt je spel mee, 999 Games gaat het spelen met behulp van jouw uitleg. Een speelbaar prototype met vlot werkende spelregels is wel een vereiste. Mocht het spel potentie hebben naar onze mening dan kan er gesproken worden over vervolgstappen.

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Als we bezig zijn is er genoeg te doen op de spellenbeurs. Misschien kun je zelfs het spel extra testen met andere aanwezige spellenliefhebbers.

Een spel wordt bij 999 Games beoordeeld op de volgende punten:
Het spel heeft een duidelijk en aansprekend thema;
Het spel bevat interessante en originele spelmechanismen;
Het spel laat de spelers voldoende mogelijkheden tot keuze en strategie;
Het spel biedt de spelers tot aan het einde kans om te winnen;
Het spel past in het assortiment van 999 Games;
Het spel heeft het in zich om een commercieel succes te worden.
Het is raadzaam om over deze punten na te denken voordat je naar onze stand komt om je spel te presenteren. Reken op een half uur tijd om je spel te laten zien.

Ducosim spellenbeurs
De Flint, Amersfoort
Informatie over data, tijden, entreeprijzen en meer; www.ducosim.nl

Met vriendelijke groet,

999 Games
R&D Team"

http://www.999games.nl/pages/over-ons/jouw-spel-bij-999-games.php