Om strategisch te spelen?

Probeer een continent te veroveren. Extra legers levert dat op. En zet een sterke verdediging aan de zijlijnen uit.

Wie het eerste begint, heeft ook als eerste kans op een set kaaren voor extra legers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Risk is een heel mooi spel, het is een samenloop van strategie en ook een beetje geluk. Het is ook net met wie je het spel speelt en hoe je het speelt. Als je het nog nooit gespeeld hebt is het denk ik het beste om eerst goed de spel regels te bestuderen voordat je gaat spelen.
Er zijn verschillende manieren om het spel te spelen. Je kunt enigzins iets van de spel regels afwijken , maar daar moet voordat het spel begint wel goed mee overeen gekomen zijn met je mede spelers om misverstanden te voorkomen. Maar om te beginnen als je het nog nooit gespeeld hebt kun je beter de spel regels volgen en als je het daarna wat vaker speelt iets van jullie zelf toevoegen of weglaten met betrekking op de spelregels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je aanvalt en het lukt niet, stop dan op tijd en vecht je niet kapot.
Daarna eventueel een paar keer verdedigen.

Probeer niet te snel een setje kaartjes te krijgen. Dat gaat weer ten koste van de sterkte van je legers.

Ik kijk mijn opdracht nooit in het begin en begin te spelen daar waar ik kans maak om te veroveren en dus kaarten te krijgen. Pas na verloop, als ik redelijk sterk ben kijk ik mijn opdracht en werk ik daar rustig naar toe. Erg leuk om op deze manier te spelen en anderen weten ook absoluut niet wat je opdracht is en dat zaait verwarring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik speelde hield ik mijn medespelers altijd het volgende voor: Je kunt alleen winnen als je er voor zorgt dat een ander niet wint...

(let op wat je tegenstanders doen)
13 jaar geleden
Verover als eerste een continent!
Doe dit wel strategisch. Wat tot de ander de aanval ingezet heeft en sla daarna terug op de counter.
Als het kan probeer dan Noord-Amerika te pakken als je wat sterker bent. Dit continent heeft namelijk maar 3 landjes die in contact komen met een ander continent.
Als je hebt eenmaal hebt is het dus makkelijk te verdedigen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Bezet Oceanie en daarna Zuid Amerika. Die zijn makkelijk te verdedigen, en tegenstanders hebben de neiging om te denken 'dat het toch maar kleine continenten zijn'. Wat ik altijd doe is mijn kaartjes die je met een verovering verdient zo laat mogelijk uitspelen. Dus rustig wachten tot je vijf kaartjes hebt en dan pas extra legers inzetten. Met een beetje mazzel kan je dan twee maal achter elkaar tien legers bijplaatsen.

Speel je met meer ervaren spelers, probeer dan samen te werken...

... om vervolgens de dolk in de rug van de sterkste te steken!

Ah, nothing beats a boardgame!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verlies beschouwen als het verliezen van een veldslag, niet de oorlog. Neem risico en zet veel kanonnenvoer in. Zie je een aanval ontstaan, val dan direct zelf ergens anders aan.