Wat is het spelletje 'stuiveren'?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K
Amadea
11 jaar geleden
Bedoel je een kaartspel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, iets met een muntje..

Het beste antwoord

Stuiver stuiteren. Wat heb je nodig:
- een koffiekan
- een munt van 5 cent
- sterke drank

Aantal spelers: onbeperkt

Hoe werkt het:
De bedoeling van het spel is om via de tafel een stuiver in de koffiekan te stuiteren.
Omstebeurt mag een speler dit proberen. Lukt dit hem, dan mag hij iemand aanwijzen die een slok moet nemen. En dan mag deze speler het nog een keer proberen. Lukt het dat keer niet dan gaat de beurt over naar de volgende speler.

Je zult begrijpen dat de drank het steeds moeilijker zal maken...
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe werkt het:
De bedoeling van het spel is om via de tafel een stuiver in de koffiekan te stuiteren.
Omste beurte mag een speler dit proberen. Lukt dit hem, dan mag hij iemand aanwijzen die moet drinken en mag hij het nog een keer proberen.
Lukt dit hem niet dan gaat de beurt over naar de volgende speler

http://www.losgaan.com/component/content/article/369-stuiver-stuiteren