Wat zou een analytisch straatspel kunnen zijn?

Met wat voor spel (voor de leeftijdsgroep van ongeveer 6 jaar) zou je een kind op straat kunnen leren om analytisch te denken? En coordinatief?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Twister!

Een speurtocht met goede opdrachten.

Ik zou het nog niet te diep zoeken met hun, maar spelletjes zoals schipper mag ik overvaren (komt aan op behendigheid, en als de schipper slim is neemt hij iets waarin hij/zij goed is zodat ie de ander snel kan pakken) het simpele tikkertje (waar ren ik heen, hoe ontkom ik) of lummelen (3 personen,1 bal en de middelste moet proberen de bal af te pakken).

Trefbal vond ik altijd geweldig. Niet echt analytisch natuurlijk, wel goed voor de motoriek en coordinatie.

Is 6 jaar niet wat jong voor analytisch denken??? Coordinatief spelen is wel goed voor die leeftijd. Goed voor je evenwicht: Steltlopen Goed voor conditie en oog-hand-been coordinatie: touwtje springen. Verder spelen zoals al door anderen genoemd. ps: Die enkele 6 jarige kinderen die WEL aan analytisch toe zijn: schaken leren of dammen.. is weliswaar niet buiten maar wel geschikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100